pyssligapia.blogg.se

En blogg fylld av ord och bilder. Om familjen, om jobb och om allt däremellan.

Lite av pysslet till julmarknaden...

Publicerad 2014-01-06 21:06:45 i Allmänt,

Såg att jag hade ett inlägg i utkast, som bl a handlade om julmarknaden som jag stod på 14 december. Först några höstbilder.
Jag älskar droppar som ni kanske ser :)
På Pingstkyrkans second hand har jag fyndat grejer många gånger.
Hittade en låda med dinosaurier, klistrade fast dem på locket till en glasburk. Burken blev frostad och lock och dino spraymålade jag svart. Kanske sött att ha i t ex barnrummet. 
En grön-guldig korg blev en björkkorg istället. 
Julpimpad kavel
Hittade också supersöta koppar och enorma "mandelmussleformar" Hade kvar en stor bit av mitt vaniljljus¨så det smälte jag ner och hällde i både formar och koppar. Doftar underbart! 
 Ett guldhjärta blev vitmålad och decoupagerad.. haha, vet inte ens om det finns ett sådant ord, men det lät bra.
Två glöggmuggar fick varsin liten tomte. Använt decoupagelim för glas och porslin. Härdade i ugnen 160 gr i 30 minuter.
Köpte piasavakvastar på Biltema, både för både senior och junior. Decoupage med uggleservett. Lackade dem så de skulle tåla att vara utomhus.
 

Kommentarer

Postat av: Britt

Publicerad 2014-01-09 21:09:25

Jag önskar jag hade tålamod att tillverka såna fina saker som du gör...men jag blir bara rastlös och hinner aldrig slutföra något. Lika bra att överlåta det åt andra och köpa de saker jag vill ha. Blir bara så besviken på mig själv.

Älskar kaveln och piasavakvasten.

Svar: Tack! Jag har insett att det är min meditation att pyssla. Går in i min egna bubbla.. Ja, själv gillar jag kvasten bäst. Älskar de där ugglorna! :)
Pia

Postat av: Kristina

Publicerad 2014-01-14 11:12:54

men så roligt att hitta ett inlägg.SÅ fina bilder o så fina saker du gjort.
Ang pysselkväll skulle jag göra vad som helst bara ngn annan planerat så jag fick så att säga gå till dukat bord för ajg ahr ingen ork att ens tänka ut vad jag vill o då är det illa.Det var det som var så bra på vasakyrkan att ngn annan tänkte o sen fick jag skapa

Postat av: EdwinSex

Publicerad 2023-06-16 07:20:07

If you're in need of a new boiler, our skilled technicians can handle the installation process with precision and professionalism. [url=http://forumszkolne.pl/profiles/ashleyjones86-u162627.html] Outside taps!..[/url]

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

En 46-årig kvinna. Gift med Anders. Tvillingdöttrar på snart 20 år. Älskar böcker, att dansa, att fotografera, att "pyssla" med allt från scrapbooking till ståltråd.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela