pyssligapia.blogg.se

En blogg fylld av ord och bilder. Om familjen, om jobb och om allt däremellan.

En stor dag...

Publicerad 2013-09-01 00:57:05 i Allmänt,

Idag.. eller igår menar jag ju eftersom klockan är över midnatt, var det 20 år sedan våra underbara döttrar föddes. 
Underbara sötnosar när de var små och fina unga kvinnor nu! :) Jag älskar dem så mycket!
Det blev paketöppning, middag på Taormina och tårtätning.
Ikväll har jag pysslat massor. Hade porslinsovaler, som egentligen tillhör ett gäng kaffeskedar, men istället tog jag dem(de hade lossnat när jag diskat dem i maskin) i diskmaskinen!) och gjorde både halsbandshängen och ringar. Dessutom satt jag fast en porslinsoval på det breda armbandet.
Sedan satt jag fast spets på fyra flaskor. Det saknas bara fyra korkar som jag måste köpa.
Pimpade upp tre askar med decopage och dessutom gjorde jag fyra adventsljus.
Burkarna som ljusen står i var ett första test av att måla en konservburk och sedan göra decopage på den. Funkade rätt bra, men nästa gång måste jag grundmåla bättre så inte texten från burken syns igenom.. alltså där det inte är någon decopage! :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Britt

Publicerad 2013-09-03 17:28:48

Oj vad du är kreativ! Du hittar ju på nya saker hela tiden. Allting jättefint.

Blev mest kär i ringarna!

Jag vet ju hur duktig du är. Jag har ju armbandet och det fina hänget i silver som du gjort. Jag använder de oftast till fest. På jobbet är det svårt med smycken.

Svar: Va gullig du är, tack!! Förstår det där med jobbet.. Ska vara med på en hållbarhetsmarknad 21 sept och då hoppas jag att någon kommer att vilja köpa några av mina grejer som jag gjort.. *har inte självförtroende för att sälja saker*
Pia

Postat av: Elisabeth

Publicerad 2013-09-05 21:56:08

Så mycket roligt pyssel du gjort! Burkarna blev jag sugen på att göra, barnen skulle tycka det var kul! Vad har du målat med för grundfärg?

Svar: Tack!! Målade konservburkarna med spraylack. Blev sådär för jag hade ingen tillräckligt stor lacklåda så jag var tvungen att spraya för nära och då tenderade det att börja rinna :( Men sedan är det bara att göra decoupage på dem!
Pia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

En 46-årig kvinna. Gift med Anders. Tvillingdöttrar på snart 20 år. Älskar böcker, att dansa, att fotografera, att "pyssla" med allt från scrapbooking till ståltråd.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela