pyssligapia.blogg.se

En blogg fylld av ord och bilder. Om familjen, om jobb och om allt däremellan.

Det är bara att inse...

Publicerad 2013-09-16 23:06:59 i Allmänt,

... att bloggen kommer en bit ner på prio-listan. Tyvärr. Och jag tycker mest synd om er som gång efter annan kommer hit utan att hitta något nytt att läsa :(
Just nu pysslar jag. Massor. Ska vara med på en hållbarhetsmarknad nu på lördag. Känns jättenervöst. Vill någon verkligen köpa det jag gjort? Har gott självförtroende i mycket, men inte när det gäller detta. Säger alltid att "jag bara pysslar. Jag sysslar inte med hantverk, nej". Typ. Och samtidigt så lägger jag ner massor av tid och en hel del pengar på alla grejer.
Men det ska vara återbruk. Jag har köpt tyger, spetsar, kaffekoppar/fat o dyl på loppis och sedan gjort något nytt av det. Det är kul att använda gamla saker på ett nytt sätt.Kaffekoppar fyllda med ljusmassa och en veke.
En kudde med spetsrand. Vadden till alla kuddarna är förstås nyinköpt!
Av en gammal hissgardin gjorde jag en kudde. Baksidan är kornblå.

Ett lakan med spetsbård plus ett svart tyg bakom spetsen blev ett kuddfodral.

Små tygpåsar med lavendel i. Åh, det luktar sååå gott!

En bräda med decoupage av cupcake-servetter och smidesspikar att hänga t ex kökshandduken i.
En oval pappask kläddes med björkservetter. 

Ljus med höstmotiv i decoupage.
Hjärtan i sten med decoupage av rosenknoppar.
Nu har jag bestämt mig för att göra ett fodral till Carolinas nook(en läsplatta i pocketstorlek). Gillar utmaningar :)

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2013-09-17 08:35:28

Såå fina grejer du gjort!! De kommer att gå åt som smort! Lycka till på marknaden!!=0)

Svar: Tack Marie!!! Ja, jag hoppas att det går bra.. Men som du vet så har jag rätt dåligt självförtroende just vad gäller sådant här.
Pia

Postat av: Bosse Lidén

Publicerad 2013-09-18 11:19:36

Du verkar kreativ och duktig. Lycka till.

Svar: Tack så mycket!! Det är så roligt att pyssla!
Pia

Postat av: Bosse Lidén

Publicerad 2013-09-21 11:16:54

Vi har två döttrar som hållit på med pyssel i hela livet och inte tröttnat trots konkurrens av andra tekniska saker. Det där med kaffekopparna var häftigt. Borde vi provat som ägde åtskilliga tusen koppar av olika slag, när vi hade Nordens största privata museum för några år sedan. Hoppas du får mycket folk vid ditt bord som är supertrevliga och vill köpa. :)

Svar: Oj, coolt med så många koppar! Vad har ni gjort med alla? Sålt dem? Jo, det kom mycket folk så jag fick sålt rätt mycket faktiskt! Det gjorde mig glad..
Pia

Postat av: Britt

Publicerad 2013-09-22 19:32:54

Så fantastiska saker du gör. Hoppas du får sälja allt och får en massa nya "kunder". Hoppas att du inte tar ut dig i allt pysslande...eller det kanske bara får dig att stressa av och må bättre?

Svar: Tack Britt!!! Jag fick sälja en hel del, det blev nästan tusen kronor i vinst! :) Pysslet är min meditation, men visst har det tagit på nacken den sista tiden då jag stresspysslade lite för att ha grejer att sälja :)
Pia

Postat av: Elisabeth

Publicerad 2013-09-22 20:11:34

Men så fina saker du gjort! Gillar kuddarna och lavendelpåsarna! Jag läste om er i tidningen, hoppas att ni fick många besök! Vädret var ju bra i alla fall :-). Ja, när kan man börja kalla sig hantverkare?? Brottas själv med den frågan ;-). Kram

Svar: Tack!!! Jo, det var massor av folk där och jag sålde grejer för nästan tusen kronor! Skitkul!! :) Bra för självförtroendet var det också..
Pia

Postat av: Malin I

Publicerad 2013-09-27 10:58:20

Oj vad fina saker!! Duktig du är.Älskar återbruk. Korten du gjorde var ju ubersnygga! Hade lätt köpt ett! Stor kram


Svar: Tack för dina fina ord! Känns kul att höra!
Pia

Postat av: Hörni

Publicerad 2013-10-01 11:16:57

Du gör väldigt fina saker som jag gärna skulle betala för! Superfint alltihop, jag förstår att det gick bra att sälja.
Kram

Svar: Men åh, tack för dina fina ord!! :D
Pia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

En 46-årig kvinna. Gift med Anders. Tvillingdöttrar på snart 20 år. Älskar böcker, att dansa, att fotografera, att "pyssla" med allt från scrapbooking till ståltråd.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela