pyssligapia.blogg.se

En blogg fylld av ord och bilder. Om familjen, om jobb och om allt däremellan.

Pyssel - vad annars?

Publicerad 2013-10-25 23:39:52 i Allmänt,

Pyssel hej och hå!
Decoupage på ljus
Buntade ihop dem med wellpapp och små pepparkaksfigurer
Madeleines Design skänker vackra, gammaldags bilder. Brände dem i kanterna och limmade fast dem på zinketiketter.
Jonathan, utbytesstudent från Schweiz, kom hit till Umeå och hälsade på i lördags. Han bor hos en värdfamilj utanför Ö-vik. Jag, Johanna och han promenerade i solskenet(och blåsten) till Bildmuseet.
Fotot taget på tredje våningen genom skitig fönsterruta. Men blev rätt fin ändå! :)
Johanna och Jonathan utanför Bildmuseet.
Och här är de framför den gigantiska klädnypan. Visst är den lite fräck ändå?! Men nästan en miljon kostade nypan... hm, kanske hade pengarna gjort mer nytta inom t ex äldrevården?
Hade ett gigantiskt ljus hemma, ett ljus med fyra vekar. Fattar ni vilken "eldsvåda" det blev när man tände alla fyra. Så jag tog ljusmassan från den och gjorde egna, lite mindre ljus. Blev nästan lite illamående av att smälta massan då ljuset hade en vaniljdoft. En doft jag älskar, men som blev nästan för mycket då :)
Frostade texten PADS på en glasburk. Tyvärr syns det dåligt på bilden. Och så sydde jag pads, små bomullsbitar som man kan använda för sminkborttagning. Bara att tvätta de smutsiga bitarna i 60 gr.
I övrigt har det varit möte i Judiska föreningen, där vi planerar olika kurser och cirklar. Massage i onsdags då jag fick testa på hur det känns att få koppbehandling. Annorlunda, men inte smärtsamt.
Att koppa kroppen vid olika former av besvär eller smärtor är en gammal tradition som kommit tillbaka, koppningsmassage är en kombination av Svensk massage och 5000-årig koppningsterapi. Genom att använda koppar skapas ett undertryck som befrämjar cirkulationen, denna metod är enkel, skön och effektiv. Koppning kan ges lokalt eller som massage, bl.a. musarm, tennisarm och muskelknutor behandlas framgångsrikt.
Koppningen av bindväven ger en kraftfull cirkulationsökning och utrensning av slaggprodukter, syftet är att få igång cirkulationen i bindväven där fettceller och slaggprodukter finns. 
 
I helgen ska jag göra så lite som möjigt. Eller så pysslar jag lite.. haha..
 

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2013-10-26 08:37:27

Åh, så fina saker du pysslar!!=0) Så roligt att se! Önskar dig en fin helg!

Svar: Tack!! Hoppas du, som jag, haft en fin helg.. Med en timme tillgodo! ;)
Pia

Postat av: Mia

Publicerad 2013-10-27 11:23:56

Så fina ljus! Juleljus!

Svar: Tack!! Ja, det blev riktiga juleljus! Kram på dig!
Pia

Postat av: Hörni

Publicerad 2013-10-29 17:43:58

Så otroligt kreativ du är! Och det blir så fint!
Kram

Svar: Tack Gun!! Det är så otroligt roligt och lite av en meditation att sitta i sin "bubbla" och pyssla.. Kram!
Pia

Postat av: Britt

Publicerad 2013-10-29 22:31:14

Som vanligt fantastiskt fina saker. Du ger inspiration till mig. Det där med padsen är ju så smart. Hur mycket bomull och pappersservetter slösar man inte på att ta bort make-upen varje kväll.

Ha det gott och unna dig vila.

Svar: Tack Britt! Kul om jag inspirerar till pyssel. Padsen var det en i pysselgruppen som lade ut så jag satte mig samma kväll och fixade små fyrkanter haha.. Pysslet är min meditation! :) Kram!
Pia

Postat av: Liie

Publicerad 2013-11-01 05:13:46

Vad mycket fint du gjort! Smart att smälta ner det stora ljuset, och koppljus har jag aldrig sett förut, det var roligt :)

Svar: Tack för dina fina ord! Jag blev himla glad när jag kom på att jag kunde göra MASSOR av ljus av det stora ljuset :)
Pia

Postat av: Bosse Lidén

Publicerad 2013-11-05 10:43:49

Vad påhittig du är. Den är rätt tuff. Klädnypan. Fast jag förstår att det finns de som har åsikter om vad man kunde ha använt de pengarna till.

Svar: Tack!! Jo, jag förstår inte varför man inte kan använda lokala konstnärer till att göra konsten istället. Roligare med "inhemsk" konst och säkerligen billigare :)
Pia

Postat av: Kristina

Publicerad 2013-11-12 15:56:02

Oj vad mkt fint du gjort. Blir riktigt avis på din kreativitet. Min bor bara i tanken just nu eller egentligen hela hösten.Skuell säkert må bättre om ajg kunde göra ngt.

Var rädd om din min fina gulliga vän som alltid ställer upp.
kramar

Svar: Så fort du hämtat dig så ska vi pyssla. Lovar!
Pia

Postat av: Mia

Publicerad 2013-11-21 20:40:28

Håller du på och pysslar så det står härliga till så här någon månad innan jul? Jag hoppas att allt är bra med dig, saknar dina inlägg här... ;-)

Svar: Tack för att du saknar mig! ;) Jo, jag har ju pysslat som besatt eftersom jag skulle stå på en julmarknad. Den var igår och nu har jag slappnat av lite! :) Kram!
Pia

Postat av: Kristina

Publicerad 2013-12-03 14:17:34

har du pysslat bort dig från bloggen.Saknar ditt roliga skrivande o dina ideer. Kramar

Svar: Haha, ja det kan man nästan säga. Hoppas att det ska bli mer skriver här nu när julmarknaden är gjord! Tur att vi har varann på fb och IRL! :) Kram!
Pia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

En 46-årig kvinna. Gift med Anders. Tvillingdöttrar på snart 20 år. Älskar böcker, att dansa, att fotografera, att "pyssla" med allt från scrapbooking till ståltråd.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela