pyssligapia.blogg.se

En blogg fylld av ord och bilder. Om familjen, om jobb och om allt däremellan.

London, en härlig stad...

Publicerad 2013-05-15 22:06:00 i Familj,

Förra tisdagen begav vi oss i väg till London. Jag, döttrarna, Agge och dottern Clara.
Hotellet var enormt, jag tror det fanns 1300 rum. I vårt rum hade vi tre enkelsängar, toan och bidén i ett rum och badkar och handfat i ett annat! ;) Och så hade vi detta förstås:
Vi hade beställt kontinental frukost. Fick en chock när vi insåg att det innebar ljust, vitt toastbröd med antingen smör eller marmelad på, sockriga flingor eller müsli med mjölk samt starkt te eller kaffe. Inget annat pålägg, inga ägg, ingen yougurt. Inget av det som man faktiskt blir mätt på och hade kunnat stå sig rätt länge på! 
Det var en stor miss i protokollet. Vi fick köpa frukost i matvaruaffären istället, vilket gjorde att matkostnaden sköt i höjden. Surt! De pengarna hade jag kunnat göra roligare saker med! :(
 
Vi hade endast wi-fi i lobbyn, vilket var tungt för oss internetberoende, så de här dagarna blev som en sorts rehab för oss, haha!! Vi bodde nära både tunnelbana och busshållplats. Men mestadels använde vi våra ben. Jag hade tänkt ta med stegräknaren, men glömde det. Tänkte inte på att man kanske kan ha det på telefonen utan att ha internet.. eller?! Nåja, ingetdera blev det, men många mil har det blivit under tiden där.
Första dagen startades på Oxford Street och främst Primark. Vi hittade en hel del där! :)
Clara tog en svängom med Iron Man. Nog tycker man att han kunde att dragit på smilbanden lite grann i allafall!! :)
Jag och fina Agge framför en klassisk röd telefonkiosk
 
Vi travade vidare och hamnade på Picadilly Circus. Där kollade vi in Lillywhites, en enorm sportaffär. 
Det blev en fikapaus också - våffla med glass. Mums! Framför allt var det skönt att vila benen en stund :)
Å så lite blommor...
Buckingham Palace med dess omgivningar
Å så lite mer blommor. Kristina, jag tänkte på dig varje gång jag fotade en blomma! 
Då var det dags att säga Hej till Ben och London Eye.. och kanske till en liten duva..
Jo, glömde nästan att visa mitt fina mobilskal som jag köpte på en marknad. Dålig bild då skalet var kvar i plastförpackningen. Men ni får en hint om hur snyggt det är. Jag älskar ju träd, så jag tyckte att det var "sååå jag" liksom! :)
Avslutar inlägget och dag 1 i London med en klassisk toalettbild där jag bär min nya jeansjacka som är inköpt på Primark och som redan blivit en favorit.
 

Kommentarer

Postat av: Kristina

Publicerad 2013-05-15 22:38:04

Tack att jag fick vara med i London i blomtankarna. Så mkt fina bilder. Ni sr ju ut ha haft det bra. Vill höra mer live
kram

Svar: Japp, vi måste ses. Kram!
Pia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

En 46-årig kvinna. Gift med Anders. Tvillingdöttrar på snart 20 år. Älskar böcker, att dansa, att fotografera, att "pyssla" med allt från scrapbooking till ståltråd.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela