pyssligapia.blogg.se

En blogg fylld av ord och bilder. Om familjen, om jobb och om allt däremellan.

Lite av varje...

Publicerad 2013-05-05 00:44:53 i Allmänt,

Häromdagen, när jag var på jobbet, drog ett oväder in över stan. Det kändes som om någon släckte lampan, så mörkt blev det plötsligt. Och sedan bröt värsta hagelattacken ut! Det är ju supersvårt att fota sådant, men här ser ni hur fönsterbrädan utanför mitt fönster såg ut.
Men det roligaste som jag såg när jag tittade ut var att jag insåg att inte bara jag hade drabbats av det nutida fenomenet att "dokumentera allt, för annars har det liksom inte hänt"!!! ;)
I går hade min man värsta städrycket, både inomhus och utomhus. Balkongen såg rent för jäklig ut. Förr höll jag ju den i fint skick eftersom jag stod därute och rökte, men sedan jag slutade så är det ingen som varit därute under hela vintern. 
Se - en ren och fin balkong!
Nu ska vi bara fundera ut en bättre planering med sittplatser och så därute. Den är ju väldigt liten, men jag skulle gärna vilja att vi fyra skulle kunna sitta därute och käka på sommaren. Har ni några klyftiga idéer så får ni gärna "hojta" till! :)  
Vi har ju också införskaffat en husvagn, som skall dras med till PV-träffen i Surahammar i sommar. Det ska bli spännande att se om vi lyckas få upp förtält och så utan assistans från rutinerade husvagnscampare! :) Vagnen ska hämtas av maken i Yrttivaara nästa helg. Ska bli kul att fixa till den på insidan. 
Nu något helt annat:
Den här skulpturen av Anton Gormley står numera i rondellen vid Strömpilen här i Umeå. På håll ser det ut som sex ben, men i själva verket är det sex huvudlösa människokroppar! 
Bild lånad från Anton Gormleys hemsida
Efter att jag insett att det inte bara var ben utan kroppar så har jag funderat över var huvudena är! ;) Och nu har jag kommit på det. Han gav dem till konstnären Jörgen Nilsson, som redan hade påbörjat sin huvudsamling! ;) Ursäkta bildkvaliteten, då jag fotade av en pytteliten bild i tidningen.
Ikväll har jag hängt med fina Lina på Bishop Arms. Vi har ätit gott, surrat och skrattat massor! Det lär vi göra om. Nästa gång blir det kanske lite dansande på slutet. Natti natti alla go
 
 
 

Kommentarer

Postat av: pia

Publicerad 2013-05-05 01:46:50

hej. Vad är det för en husvagn? Vart så nyfiken. Då måste ni ju komma till torpet o öva uppsättningen av förtältet....kram pia

Svar: Ja, det är klart att vi måste komma upp och hälsa på. Anders åker upp och hämtar den i Yrttis på onsdag och sedan, när jag är tillbaka från London, blir det dags att ge sig på inredningen och träna på förtältsuppställningen! ;)
Pia

Postat av: Ylva

Publicerad 2013-05-06 19:26:36

Visst är hagel fascinerande. Och folk som fotograferar det, hihi!

Svar: Ja, jag tycker att det är ett intressant fenomen.. som jag själv också drabbas av ibland.. Att faktiskt tänka på att fota något som händer istället för att bara uppleva det som händer. Lite sorgligt är det så jag tror att jag ska försöka tänka om! :)
Pia

Postat av: Mia

Publicerad 2013-05-12 17:20:16

Många kristaller på det där fönsterblecket!

Svar: Stora hagel!! En kompis var berättade att de gjorde ont när de träffade skallen på henne.. :)
Pia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

En 46-årig kvinna. Gift med Anders. Tvillingdöttrar på snart 20 år. Älskar böcker, att dansa, att fotografera, att "pyssla" med allt från scrapbooking till ståltråd.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela