pyssligapia.blogg.se

En blogg fylld av ord och bilder. Om familjen, om jobb och om allt däremellan.

Etsning...

Publicerad 2013-05-01 12:21:00 i Kreativitet,

Häromdagen fick jag syn på ett par skor som stod i en trappa i tunneln. I ena skon fanns en lapp där det stod:
"Varsågod! Ha en bra dag". Jag hoppas verkligen att det är någon behövande som hittar dem.
Jag berättade tidigare att jag hittat etsningskräm. Och nu var det då dags att testa. Gjorde en enkel pippi och gjorde första etstestet på en ljuskopp.
Och så här blev resultatet, en stor och en liten pippi..
Sedan provade jag att göra bokstäver. Blev väl inte supernöjd, men kul med ett eget glas. Men som ni ser så var jag lite för snål med krämen så vissa bokstäver blev svaga i etsningen. 
Man behöver verkligen inte snåla med krämen, för när det gått 15 minuter så samlar man upp all kräm och sätter tillbaka det i burken. Så det är otroligt drygt. 
Vilma var förbi här i söndags och då fick hon prova på det och jag gjorde ett träd. Ber om ursäkt för den usla bilden.
Knåpade även ihop några örhängen i näver och silver. 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Ylva

Publicerad 2013-05-02 19:44:05

Glasen är jättefina! Jag gillar särskilt dem med fåglar.

Svar: Tack!! Det är så kul att etsa och göra glas personliga.. Ha en fin helg!
Pia

Postat av: Kristina

Publicerad 2013-05-03 22:55:27

Vad du är duktig och hinner och orkar. jag gör ingenting. ett pysselrum vore toppen för att utöka kreativiteten. Var rädd om dig kramar

Svar: Jo, det är meditation liksom. Och blir istället för att orka göra "måste"-saker i huset :(Ta hand om dig! Kram!
Pia

Postat av: Mia

Publicerad 2013-05-12 17:18:51

Du är kreativ som vanligt.... Undrar hur det gick för de där skorna!

Läckra saker du gör...

Svar: Tack!!! Det är min meditation att pyssla... Ja jag undrar jag också, om skorna kom till någon som verkligen behövde dem..
Pia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

En 46-årig kvinna. Gift med Anders. Tvillingdöttrar på snart 20 år. Älskar böcker, att dansa, att fotografera, att "pyssla" med allt från scrapbooking till ståltråd.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela