pyssligapia.blogg.se

En blogg fylld av ord och bilder. Om familjen, om jobb och om allt däremellan.

Utflykt...

Publicerad 2013-03-17 13:56:05 i Allmänt,

Igår var det en underbar vårdag. Jag åkte förbi vännen Kristina på en fika och sedan följde hon med mig till Blomsterlandet. Där införskaffade jag mig några nya krukväxter och hon köpte bl a lite frön som hon ska så.
En vacker orchidé blev det bl a. Jag ska försöka hålla den vid liv! :)
En gul kalla
Passade på att skaffa en Fredskalla också. Den är så bra, för när den hänger med sina blad då vet jag att jag måste vattna alla blommor! :D
En blomma som är bra för luften är ju Ampelliljan(visst heter den så?), därför fick en sådan också följa med hem. 
Idag har jag planterat om två blommor och bl a en Garderobsblomma kastades, förutom en fräsch del som jag satte i en flaska med vatten.
Nu ska jag känna efter hur min rygg mår. Ifall den orkar sy lite. Hittade nämligen jättefina gardiner på Expo. Till köket behöver jag tre längder, men det fanns tyvärr bara kvar ett 2-pack med öljetter och ett 2-pack med vanliga panelgardiner. Så, jag får nog ta och klippa bort öjetterna och sy en vanlig kanal där. 

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2013-03-17 14:38:14

Kul med lite förnyelse i fönstren! Tyget var verkligen jätttefint! Men ta det försiktigt med ryggen... Kram!

Svar: Jo, det känns t o m i luften att det är fräscha krukväxter och blommor med ny jord!! Men ryggen sa nej så jag får sy en annan dag.. Kram!!
Pia

Postat av: Kristina

Publicerad 2013-03-17 17:39:00

Tack för den trevliga turen och så fina dina blommor blev med spetsrundel. Hur har du gjort det fotomontaget?

Kul med nya gardiner. Jag är lite sugen på nytt til sonens rum men det gäller att orka far ut o leta.

Var rädd om ryggen kram

Svar: Kul med ett litet äventyr! :) Ramen gjorde jag i en fotoapp som jag har på telefonen. Ryggen ville inte vara med, så jag får sy en annan dag! :)
Kram på dig!
Pia

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-03-20 08:35:03

Jag har också en fredskalla som hänger med bladen ibland. Superbra ju, då hinner man hålla den vid liv. :)

Svar: Hej Anonym!!!Ja, den är toppen som "varnare"!!! :)
Pia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

En 46-årig kvinna. Gift med Anders. Tvillingdöttrar på snart 20 år. Älskar böcker, att dansa, att fotografera, att "pyssla" med allt från scrapbooking till ståltråd.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela