pyssligapia.blogg.se

En blogg fylld av ord och bilder. Om familjen, om jobb och om allt däremellan.

Bildbibliotek...

Publicerad 2013-03-03 21:43:24 i Allmänt,

Jag har för länge sedan insett att om min dator skulle krascha så skulle jag nog dö en smula av det. Fattar ni hur många bilder jag har på min dator? Hur många som helst!!! Och.. de är inte ens sorterade enligt något "organsiserat kaos"-system utan de är bara sparade, rätt upp och ner, på datorn. Suck!!! 
 
Så idag åkte jag till Media Markt och köpte mig en extern hårddisk på 1 TB. Ca 280 000 bilder skulle jag få plats med enligt försäljaren. Jag svarade honom: "Okej, då tror jag att jag klarar mig!" :)
Nu ska jag lägga mig och börja läsa i en bokrea-bok, nämligen "Rikitikitavi" skriven av Rikard Wolff.

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2013-03-04 10:04:55

Klokt! Det skulle jag också behöva göra.. Ha en bra dag!

Svar: Ja, det är min fasa att bilderna skulle försvinna! :( Ha en skön dag, du också!
Pia

Postat av: Kristina

Publicerad 2013-03-04 22:57:44

Vill bara säga hej att nu funderar blogg.se men har så ont att ajg eij orkar kommentera

Svar: Härligt att du äntligen kommer dig in.. Gör ingenting att du inte kommenterar mer än så där.. Spara på krafterna till helgen! Kram!
Pia

Postat av: Laila

Publicerad 2013-03-06 22:26:46

Klokt av dig! Det är en fasa om alla bilder får för sig att rassla ur datorn om den kraschar. :-o
Jag har bilderna sorterade i mappar med datum när och var någonstans dom är tagna. Sen lägger jag över dom på externa med jämna mellanrum.

Jag längtar efter dig! ♥ :-D

Svar: Klok kvinna hörru!!! Och gissa om jag längtar efter dig!!! <3 Kram!
Pia

Postat av: Maria

Publicerad 2013-03-07 09:34:30

Sv: Ja Omeprazol är pålitliga, dom gör sitt jobb =)
och även om jag alltid får äta dom så är det ju ingen farlig medicin så får nog inga bestående men...hoppas inte det i alla fall =) Det finns värre medicin än dom.

Jag har också en extern hårddisk. Min livräddning om datorn skulle krascha. Men skulle nog behöva föra över lite igen och även sortera lite bland alla kort, både i datorn och på den externa hårddisken.

Är den boken bra? jag gillar verkligen inte honom som artist. Hans låtar är så dryga =)
kram

Svar: Har precis börjat läsa.. Jag är kluven till honom.. Vissa låtar tycker jag är jättebra, andra mindre bra. Det ingick en CD med boken!! :)
Pia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

En 46-årig kvinna. Gift med Anders. Tvillingdöttrar på snart 20 år. Älskar böcker, att dansa, att fotografera, att "pyssla" med allt från scrapbooking till ståltråd.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela