pyssligapia.blogg.se

En blogg fylld av ord och bilder. Om familjen, om jobb och om allt däremellan.

Å så kom helgen...

Publicerad 2013-03-10 12:08:00 i Allmänt,

Jag och några kollegor har haft fortbildning i engelska. I fredags var vårt sista tillfälle. Det har varit himla behändigt att lära sig hur man bemöter engelsmän(och kvinnor) på ett korrekt sätt, både jobbmässigt och privat. Det har också varit speciellt roligt att jobba med detta nu när jag, tjejerna, Agge och hennes dotter faktiskt ska åka till London. I maj bär det av. Som jag längtar!!! Det ska bli fantastiskt roligt! Vi ska även träffa Martin(som jag lärde känna iom arbetsresan till London 2010 och som jag fortsatt att ha kontakt med på FB), hans man Neil och deras hund, Roxy som är en otroligt söt fransk bulldog!! :) 
 
Fredagskvällen tillbringades i sängen. Jag har fått så fruktansvärt ont bak i skulderbladet. Jag kan inte vrida på huvudet eller lyfta armen ordentligt. Undrar om det är en inflammation därbak? :( Skall till läkaren i morgon så vi får se vad han säger.
 
Igår blev jag också varse om livets snabba vändningar och hur de ibland drabbar en på ett sorgligt sätt. En vän råkade ut för detta igår, det är så tungt. Hon och familjen finns i mina tankar idag <3
I går kunde jag inte göra mycket pga ryggen, men jag orkade promma in på stan och av Evelina på Hud.nu få nya fina naglar. Är så otroligt nöjd!
Satt också och pysslade lite innan Melodifestivalen började. Det blev en hjärt-tavla med text och på på passepartout-papper ritade jag löv och stjälkar och limmade dit blommor som jag tovat för länge sedan och som jag inte vetat vad jag skulle använda till! Hmm, ja.. det blev väl annorlunda åtminstone! ;)
Melodifestivalen gav, som vanligt, upphov till att Sverige delades i olika läger, allas olika åsikter om vem som ska vinna! För att bryta vissa fördomar så hade det varit bra om Yohio vunnit, men låtmässigt var inte hans låt den starkaste, den hade behövt lite mer power. Jag hoppades på att antingen Ulrik eller Robin skulle vinna, så jag blev glad över resultatet. Robin, vilken ödmjuk kille, härligt!! :) 
 
I eftermiddag blir det tvättstugan för hela slanten. Jag klarar nog bara att vika plaggen efter torkning. Att hänga upp alla blöta plagg får någon annan göra :)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Mia

Publicerad 2013-03-10 13:51:39

Vilka vackra tavlor du gör...

Kan du inte hoppa på historiekursen i sommar, så vi blir kurskamrater? Det tycker jag skulle vara kul... :-)

Svar: Tack!!!! Hm, historiekurs? Det tål att tänkas på!! :) Det skulle vara väldigt intressant faktiskt..
Pia

Postat av: Ama de casa

Publicerad 2013-03-10 20:17:48

Jag höll på Gubbarna. Det skulle ha behövts en Riktig jävla schlager ;-)

Svar: Haha, det är ju nästan den enda refräng man kan så här efteråt... Eller nej, jag kan faktiskt Ulriks också.. Hejade på Ulrik eller Robin så jag var nöjd!!! :)
Pia

Postat av: Kristina

Publicerad 2013-03-11 14:35:04

usch för ryggen och nacken. Hur går det? Får du nå läkarhjälp?
Fint pyssel.Sas det på kreativt pyssel onm det blir nån fortsätttning?
Trött dag här kram

Svar: Som jag skrev hos dig.. så blev jag sjukskriven på halvtid denna veckan. Nej, de sa inget specifikt datum ang Kreativa kvällen på Vasakyrkan..
Pia

Postat av: Marie

Publicerad 2013-03-13 12:38:43

Kul att få naglarna fixade, de blev ursnygga!!=0)

Svar: Eller hur?! :D
Pia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

En 46-årig kvinna. Gift med Anders. Tvillingdöttrar på snart 20 år. Älskar böcker, att dansa, att fotografera, att "pyssla" med allt från scrapbooking till ståltråd.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela