pyssligapia.blogg.se

En blogg fylld av ord och bilder. Om familjen, om jobb och om allt däremellan.

Midsommarhelgen...

Publicerad 2013-06-22 21:17:06 i Allmänt,

Tänk, dagarna går trots att obeskrivliga saker händer. Midsommarafton kom och det blev en trevlig kväll med familj och goda vänner. Det var precis vad jag behövde. Här kommer en bildbomb.
Första campingturen med PVn och husvagn och första anhalt blev i Bäcknäset vid Nordmaling.
Första gången vi(läs Anders) satte ihop förtältet! :)
Gustav hade ordnat en femkamp så vi pysslade bl a med "fotboll mellan knäna"-tävling, tipsrunda och en "spottävling". Ska få vansinnigt roliga bilder av Agge, som var Gustavs assistent, när vi körde "fotbolls"-tävlingen :)
En promenad på kvällen ner till havet. Några fick jag att fastna på bild. Äkta makarna Per och Marianne! :)
Och så några naturbilder..
I natt ösregnade det. Himla mysigt att ligga i husvagnen och lyssna på smattret på taket. På förmiddagen var det dimmigt och väldigt fuktigt i luften. Men vi tog en promenad till havet igen..
Det ser verkligen ut som att de letar efter något! ;)
Lite senare på eftermiddagen gick jag och tjejerna ner till havet igen. Denna gång var det dags för en photoshoot! Clara var modellen för dagen. 
Efter att ha gått i vattnet, som var aaaaningens kallt, så gick jag upp på stranden och råkade då slå i min "ringtå" i en sten. AJ, så ont det gjorde!!! Tån är nu blå och ond som tusan! :( Men, det är smällar man får ta när man leker fotograf! :) 
Nu ska jag ringa till min mamma och i samma veva lämna datorn till Carolina, som ju blev av med sin dator när hon slutade skolan. Så hon lånar min! :)
Ta hand om er!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Sonia

Publicerad 2013-06-22 22:02:30

Vilka fantastiska bilder !!! Kramisar

Svar: Tack!!! Det är tacksamt motiv, både naturen och Clara!!! :)
Pia

Postat av: Kristina

Publicerad 2013-06-22 22:14:11

Så glad att ni kom iväg i all fall. Vilka fina bilder,Hoppas tån blir bättre, Det rä otorligt vad en tå kan göra ont. Hoppas ni får det fortsatt bra kramar

Svar: Jo, det var skönt att tänka på något annat en stund. Och det var i ett gäng av gamla vänner! Det är inte så farligt ont i tån när jag går, så länge jag inte skjuter ifrån med tårna.. om du fattar hur jag menar! :) Läste att ni fick en mysig midsommar, ni också. Kram!
Pia

Postat av: Mia

Publicerad 2013-06-23 10:10:51

Fantastiska bilder, säger även jag. Den dag jag blir pensionär måste jag försöka lägga energi på fotandet igen. För några år sedan så intresserade jag mig för kameran på ett helt annat sätt än idag. Idag blir det mest knäppande för att ha minnen från platsen jag befinner mig på. Inte det sämsta det heller... men när man ser så här fina bilder sååå.... ;-)

Svar: Tack för dina snälla ord! Alla bilder är tagna med iPhonen och helt oredigerade för jag kan inget om redigering. Det enda jag kan är att använda olika filter på Instagram! Hahaha! Är så nöjd att jag får låna dotterns makroobjektiv till telefonen. Med min nacke funkar det inte att släpa på en tung digital systemkamera.. Kram!
Pia

Postat av: Ylva

Publicerad 2013-06-26 16:06:53

Du tar så fina naturbilder! Och modellen är också fin!

Svar: Tack!!! Älskar att arrangera fotograferingar. Har tittat alla säsonger av Americas Next Top Model så något kanske jag har lärt mig där.. med ljus osv.. :) Ljuset var perfekt den där dagen. Inga skuggor överhuvudtaget! :)
Pia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

En 46-årig kvinna. Gift med Anders. Tvillingdöttrar på snart 20 år. Älskar böcker, att dansa, att fotografera, att "pyssla" med allt från scrapbooking till ståltråd.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela