pyssligapia.blogg.se

En blogg fylld av ord och bilder. Om familjen, om jobb och om allt däremellan.

SPA-behandlingar...

Publicerad 2013-01-26 10:40:00 i Hälsa o skönhet,

I onsdags bestämde jag mig för att klippa tillbaka Pia. Alltså, gå till en frisör och få Pia-frisyren tillbaka.
Jag chansade på att den nya frisörsalongen KällbergElmberg skulle ha en drop-in-tid. Hade aldrig klippt mig där förut och det var nog mycket insidan av salongen som lockade mig mest! :) Lokalen är fantastiskt fin. De har bl a konstverk hängande i salongen, fina möbler och bänkar och många läckra detaljer. 
 
Lycka! De hade en ledig tid och jag fick ett sådant fint välkomnande. Sofia, som min frisör hette, var jättetrevlig. Hon satt mig i "tvättstolen" och började borsta mitt hår och hårbotten, hon höll på länge och väl! Det verkar som om den här salongen bara använder ekologiska produkter. När hon satt schampo i sina händer så satte hon händerna framför min näsa och sa "Ta två djupa andetag". Det doftade rosmarin och pepparmint, om jag inte minns fel. Jag var fortfarande lite tagen efter den där sköna hårbottenborstningen :) Samma procedur med balsamet. Jag hade dessutom sagt till henne att jag hade huvudvärk, så under tvättningen gav hon mig akupressur i både huvud och nacke! Wunderbar! Och så blev jag förstås klippt och är helnöjd. Nu är Pia tillbaka! :)
I födelsedagspresent förra året fick jag ett presentkort på Hud.nu. Fick äntligen tummen ur och bokade en tid för hand-spa! Jag hade så torra, nariga händer och kände att en grundbehandling behövdes för att sedan fortsätta hålla dem fina med mina Aloe Vera-produkter från LR.
 
Lovade en kollega i Norrbotten att sätta in före- och efterbilder. Så, här har ni då en närbild av min 80-årsliknande, kruttorra hand.
Och här har ni handen efter en timmes behandling. Jag fick filning av naglar och nagelband, inoljning med handmassage och det märkligaste av allt, paraffinbadet. Händerna doppades i hett paraffin, plastades in och handdukar lindades runt dem. Det kändes i huden som när man råkar få stearin på sig! Men all denna behandling gav händer lena som ett barns.
Nu inser jag bara att jag måste boka in fot-spa också. Från topp till tå och däremellan(dit får väl händerna räknas!)!!! :)

Kommentarer

Postat av: Hörni

Publicerad 2013-01-26 11:45:03

Vilken underbar salong som ger akupressur och använder ekologiska produkter. Och fin blev du, men jag tycker du var fin i den andra frisyren också.
Härligt med handspa också. Jag får också så där kruttorra händer på vintern, i alla fall när jag jobbar.

Svar: Tack, va gullig du är!!! Men den här frisyren är mer jag. Jag har bokat en ny klipptid om 8 veckor. Måste ju gå tillbaka och se om de verkligen är så där omtänksamma jämt!! :) Och så sa hon att hon bokar in en tid för att putsa runt öronen om fyra veckor.. som inte kostar något!!! :D Ja, den här vintern har mina händer varit under all kritik. Även om jag har superbra aloe vera-produkter hemma, som är suveräna.. Glömmer att använda dem. Men nu, när jag fuktat huden så här ordentligt, ska jag fortsätta smörja! Kram!
Pia

Postat av: Kristina

Publicerad 2013-01-27 18:42:21

Vilken omvårdnad.Och jag som tänkte säga att du var så fin i håret när du var här o passade så bra i det lite längre. Men du är fin annars oxå.Att få bli ompysslad är värt mycket.
Jag kollade med Anna om kreativa kvällar,det blir en i febr men var ej klart än, jag la in önskemål men det kan hända det blir en torsdag. Ha en bra vecka kram

Svar: Ja, det har varit härligt.. Trivdes inte i den längre frisyren tyvärr. Nu känner jag mig som Pia igen! :) Ok, då får vi se vilken torsdag det blir.. Kram!!!
Pia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

En 46-årig kvinna. Gift med Anders. Tvillingdöttrar på snart 20 år. Älskar böcker, att dansa, att fotografera, att "pyssla" med allt från scrapbooking till ståltråd.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela