pyssligapia.blogg.se

En blogg fylld av ord och bilder. Om familjen, om jobb och om allt däremellan.

Sista dagen på ledigheten...

Publicerad 2013-01-02 19:38:00 i Allmänt,

Jag har ont i fötterna! Varför då kan man då undra? Jo, jag har gått omkring på stan i drygt fyra timmar.  
 
Först gick vi till Stadskyrkan för att kolla in storleken på Martasalen. I synnerhet checkade vi in väggarna. Där ska tjejerna få hänga upp sina verk. Flera avJohannas tecknade porträtt och en serie i akryl samt Carolinas fotografier. I en hel månad kommer de att hänga där. Det känns skoj!
Efter det blev det Telia, där Johanna skulle få hjälp med att sätta på ny skyddsplast på hennes Iphone. Vi tar nummerlapp, nr 128, vilket betydde tjugo människor FÖRE oss i kön.. Men plötsligt såg jag att någon hade lämnat sin lapp vid apparaten och den visade sig vara nr 119. Det kändes lite som att "tränga sig före i kön", men.. vi tog lappen! :) 
 
Sedan gick vi till Stadsbiblioteket, där vi sa hejdå till Paula, en av tjejernas kompisar, som ikväll drar till Stockholm för att i morgon resa vidare till Brighton, UK. Där ska hon stanna fram till juni. 
Gick vidare till Original-tryck där vi hämtade ut Carolinas förstorade fotografier, som ska vara med i utställningen. Dörr i dörr låg nagelfixeriet så vi gick in och bokade tid för mig och Johanna. Sedan var vi in och ut i en massa affärer.. Knatade även upp till Konstnärsshopen, där jag fått presentkort, och jag passade på att handla på fina papper som de nu hade halva priset på. Man måste ju se till att få så mycket som möjligt för sitt presentkort! Haha..

Så blev vi då både trötta och hungriga. Ringde Anders som kom ner på stan efter jobbet och vi bestämde oss för den här restaurangen:
Efter middagen var det dags att gå hemåt. Det hade redan hunnit bli ganska mörkt, men det betydde att dessa glorior syntes ganska väl. Så om du vill känna dig lite helgonlik, ta och sätt dig på denna bänk! ;)
 

Kommentarer

Postat av: Kristina

Publicerad 2013-01-04 23:36:13

Läser ifatt mig, inte orkat när magen tagit all kraft. Härligt att få gå på restaurang. Kul få handla på konstnärsshoppen och att du fick mycket för pengarna Kram

Svar: Handlade lite papper som var på halva priset :)
Pia

Postat av: Ylva

Publicerad 2013-01-06 16:01:01

Åh, vilken fin bänk!

Svar: Eller hur?! :)
Pia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

En 46-årig kvinna. Gift med Anders. Tvillingdöttrar på snart 20 år. Älskar böcker, att dansa, att fotografera, att "pyssla" med allt från scrapbooking till ståltråd.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela