pyssligapia.blogg.se

En blogg fylld av ord och bilder. Om familjen, om jobb och om allt däremellan.

Öppet Hus...

Publicerad 2013-01-10 20:35:00 i Arbete,

Igår hade jag och tjejerna träff med fina Carinne på Vuxenskolan. Där satt vi och diskuterade olika projekt. Det är spännande saker på gång! Glashus och böcker.. Men jag får återkomma till detta till lite senare :) 
 
Så här såg träden ut igår. Så vackra att det nästan gör ont att titta på dem! 
Idag kom gardinerna och möblerna på plats på jobbet. Landstingets "konstmänniska" kom och såg till att tavlor hamnade på väggarna. Hon försökte prångla in tre abstrakta tavlor i mitt rum, men då sa jag "Nä du, jag vill ha tavlor som jag ser vad de föreställer!!" :D Är så nöjd med min ena tavla. Den andra är också fin, men passar inte ihop med den första. Ska fota dem i morgon så ni får se.
 
Den här tavlan hade jag gärna hängt upp hemma. Fantastiskt vacker! Men den hänger ute i korridoren på jobbet så jag kommer att kunna njuta av den varenda jobbardag. 
I morgon har vi Öppet Hus på jobbet. Det ska bli jättekul att få visa upp våra nya, fina lokaler! Och sen är det helg!!!!
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Kristina

Publicerad 2013-01-10 21:35:38

Vad fint du får det och vad underbart att ha så många arbetsplatser. Bra kunna växla med stående o sittande, jag skrev först liggande tills jag kom på att det är ju så jag vill ha det. Tänk få ha ett sånt pysselrum hemma med flera stationer. När ska vi hinna ses? På måndag åker Magdalena så sen har jag tid. Vilken vacker trädbild. Kommer mig ju inte ut så jag kan fota så vackert. Ha en bra dag kram

Svar: Jo, för min nacke är det perfekt med alla dessa arbetsplatser! Tack, jag blev positivt överraskad själv över hur fin bilden blev. Det var svårt att se i mobilen då det var så ljust ute.. Jag skulle vilja ha ett rum där jag kunde lämna allt pyssel framme och inte behöva hålla på att plocka fram/bort allt. Jo, nu är det faktiskt dags att ses! Kram!!
Pia

Postat av: Mia

Publicerad 2013-01-11 18:30:15

Mmm, ja du får återkomma i ämnet, för det var litet kryptiskt.

Tavlor, ja det är något som jag uppskattar mer för varje år. Alltså tavlor jag gillar... ;-)

Svar: Haha, ja jag lovar återkomma. Men än är det för nytt för att säga så mycket om projekten! Som jag sa till taveltantan: Jag vill se vad de föreställer! :)
Pia

Postat av: Laila

Publicerad 2013-01-11 23:07:32

Skönt att du börjar landa i ditt rum nu. Självklart ska du göra egna alster till ditt rum också. Du har ju sån pysselgåva! ♥

PÅ söndag lovar dom äntligen lite sol och -7 här nere. Jag räknar med att ladda batteriet på kameran och ge mig ut och tanka ljus och fota.

Ha en skön helg gumman

Svar: Jodå, några egna saker blir det säkert, men det är en offentlig reception så jag måste tänka på det också! :) Ja, jag måste också ta mig ut. Har mest bara jobbat senaste tiden, känns det som.. Man måste ut och få luft och energi. Kram tillbaka till dig, min vän!
Pia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

En 46-årig kvinna. Gift med Anders. Tvillingdöttrar på snart 20 år. Älskar böcker, att dansa, att fotografera, att "pyssla" med allt från scrapbooking till ståltråd.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela