pyssligapia.blogg.se

En blogg fylld av ord och bilder. Om familjen, om jobb och om allt däremellan.

Några foton...

Publicerad 2013-01-05 23:11:00 i Fotografier,

Min barndomskompis Kicki (delägare i Wilhelm's) var ju här i Umeå i början av december. Hon sålde sina fina skinnmössor och handskar på julmarknaden på Gammlia. Vi pratade om att ta några bilder till deras hemsida, så vi hittade en fin, snöig gärdsgård och med skogen som bakgrund fotade Carolina henne. 
Precis bakom henne går skidspåret. Och nu är det kanske dags att ta fram skidorna och starta igång träningsåret 2013. 
 
Nu lite bilder från byn och julledigheten.
Solen steg ju inte över horisonten vid jultid, men den bjöd ändå på en fantastisk morgonhimmel!
Den 21 december var den dag då jorden visst skulle gå under.. ja, då såg solnedgången ut så här :)
Som mest visade temp-mätaren -32,4 gr. 
Ni kan tro att det nöp i kinderna när jag gick ut för att fota den dagen.
Ytterligare en fantastisk solnedgång!
En morgon väckte mamma oss då hon såg två älgar ute på ängen. 
Vi satt länge och tittade på dem och plötsligt kom Johanna på att vi kunde fota älgarna genom kikaren.
Och så här blev det.. Nästan som ett litet julkort, eller hur?! :)
Julaftonen kom och jag hade minsann varit snäll! :) En present är inte med och det var hörlurar till Iphonen.
Våra fina tjejer!
Har fotat en hel del människor inomhus, men tyvärr så har nästan alla bilder blivit gryniga och suddiga :(
Här kommer iallafall några bilder på brorsbarnbarnen.
Söta Evelina.
Trots att jag träffat henne massor av gånger så har jag ingen bra bild på sötnosen Alva, det nyaste tillskottet i familjen.
Pappa Ante med gulliga Ella och Elina
Fina Mamma Ida, min brorsdotter.
Och så tomtens renar som vi såg på vägen tillbaka hem till Umeå. På väg på semester kanske? ;)





 
 

Kommentarer

Postat av: Kristina

Publicerad 2013-01-05 23:46:23

Vilka solnedgångar. Så ljuvligt vackra
Kramar

Svar: Tack!!! Ja, det var en fröjd att se dessa otroliga himlar! Flera dagar på raken!
Pia

Postat av: Cina

Publicerad 2013-01-06 12:47:54

Vilka fina bilder!
Här har snön tyvärr regnat bort så mina nya skidor står oanvända i hallen. Jag hoppas på mer snö!
God fortsättning!

Svar: Jag håller tummarna för att ni får lite snö igen, kall sådan!!! Jag ska ta ut mina skidor för första gången nu till helgen. Det ska bli kul att få åka lite. Kram!!!
Pia

Postat av: Hörni

Publicerad 2013-01-06 21:17:30

Fantastiska bilder, så vackert det är där uppe i norr. :)

Svar: Tack!!! Kylan gjorde nog sitt till, det var som Narnia! :)
Pia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

En 46-årig kvinna. Gift med Anders. Tvillingdöttrar på snart 20 år. Älskar böcker, att dansa, att fotografera, att "pyssla" med allt från scrapbooking till ståltråd.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela