pyssligapia.blogg.se

En blogg fylld av ord och bilder. Om familjen, om jobb och om allt däremellan.

Posten och vårtecken...

Publicerad 2013-02-20 08:28:00 i Allmänt,

Alltså.. när brukar er post anlända i brevlådan? Jag menar inte morgontidningen, utan brev, reklam, avier osv.
Här, på min gata i stan(!) kommer brevbäraren numera först på kvällen. 18.45 tror jag är rekordtiden för tillfället! Jag är liksom helt förundrad över detta och funderar naturligtvis på varför det är på detta viset (nu lät jag som Sverker Olofsson i Plus när jag sa det sista för mig själv i huvudet! Haha). 
Sitter och tittar på mina fina blommor. Ja, de jag fick till Alla hjärtans dag förstås. Inte de andra halvdöda blommorna. Måste verkligen förnya fönsterbrädorna med nya krukväxter snart. Men väntar nog liiite till.. För jag vet att vintern fortfarande kan lura bakom hörnet! Och då är det inte lika kul att göra vårfint i fönstren! :)
Idag har jag ledig dag, men har en träff på Vuxenskolan där vi jobbar med ett projekt. Det ska ni få veta mer om senare i vår! :) Det känns roligt att göra något helt annat faktiskt! Ikväll är det årsmöte med Vision och i morgon ska jag vara flexledig. Det ska bli såå skönt. Hoppas på lika soligt väder som idag. Känner att jag behöver vara utomhus ett tag och fota lite. 
 
Ha en bra dag, fina vänner!
 

Kommentarer

Postat av: Ia

Publicerad 2013-02-20 08:51:56

Som fd brevbärare så är detta skamligt!! På den tiden jag verkade som brevbärare så hade vi en garanti som innebar att breven skulle vara utdelade före 13.00 och jisses vilket liv det blev om man inte grejade det.

Svar: Ja, jag tycker det känns väldigt märkligt att få sina brev på kvällen! Känns inte helt okej, men jag har inte kommit mig för att ringa Posten och fråga vad det beror på. I morgon är jag ledig, så då kanske jag ska ta tag i det! :)
Du förresten, helgen efter midsommar är det PV-träff i Västerås. Hoppas vi kan ses då!! :D Kram!!!
Pia

Postat av: Mia

Publicerad 2013-02-20 13:09:05

Brevbäraren brukar komma tidig eftermiddag hemma i Jönköping. Förr fick jag alltid posten under fm och då bodde jag i ett litet samhälle. När jag flyttade till sta´n för drygt 10 år sedan så tror jag att vi fick posten även där fm. Förmodligen är det besparingar som gjort detta, för postmängden måste ha minskat kraftigt sedan vi får det mesta via nätet idag.

Svar: Jo man tycker ju att det inte borde bli senare.. som du säger mängden har ju blivit mindre! Kram!
Pia

Postat av: Kristina

Publicerad 2013-02-20 22:18:53

jag får posten mellan kl 12 och 15.30. bäst när jag får den vid 12 så man kan läsa den under förmiddagsfikat. SÅ lämpligt att du vann ett presentkort på plantagen. Du har dina lappstativ hos mig.

Var rädd om dgi kram

Svar: Ja, den tiden har det varit förut hos oss också. Men jag tror att de drabbats av sjukdom eller något på den här turen.. och så tar de inte in vikarier..
Ja, visst var det lite roligt att jag fick ett presentkort just där, när jag precis skrivit om behovet av nya växter. Jag misstänker att du för tillfället har tillräckligt med blommor! ;) Jag kommer förbi någon dag eller om du tar med dem till träffen på måndag. Om du ska dit förstås? Kram fina du!
Pia

Postat av: Lillemor

Publicerad 2013-02-21 17:28:13

Hej!

Tack för att du gick in hos mig!Det är bra, tycker jag.Att den kommer på eftermiddagen kan ju inte vara någon höjdare.

Vackra blommor! Jag har väldigt litet blommor. Tycker inte att det är värt att köpa så mycket eftersom vi snart ska flytta. Jag har satsat på snygga tygorkidéer istället. Några levande har jag men inte många. Vi far ju så mycket fram och tillbaka till Mon. Kram till dig

Svar: Mmm, det kan jag förstå, de där med blommorna! Det finns väldigt fina tyg och syntetblommor faktiskt! Kram!
Pia

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-02-22 13:59:14

Min behandling är flyttad till måndag så det blir knappast ngn kreativ kväll tyvärr. Helt fel dag med måndagar för mig.Har jag inte behndling har jajg bönegruppen så diskuteras kvällar så framför gärna det.

Kram till dig

Svar: Men otur.. Jag får se om jag hinner dit själv. Känner att jag har så ont i nacken/ryggen att jag får se hur jag gör. Men går jag dit ska jag definitivt framföra det du säger.. För det är ju faktiskt ett fint tillfälle att träffa dig och samtidigt vara kreativ! :) Kram på dig!
Pia

Postat av: Svorskan

Publicerad 2013-02-23 10:06:44

Jag får posten mitt på dagen. Låter konstigt att få det på kvällen. Måste vara irriterande om man väntar en avi och vill hämta ut paketet så snabbt som möjligt.

Vad fin din nya blogg är! Ha en fin helg!

Svar: Eller hur?! Det konstiga var att dagen efter jag skrivit mitt inlägg kom Posten vid 12-tiden! Hahahaha... Slumpen? ;)Kul att du kikade in.. Jag återgick till blogg.se för den funkar bäst för mig. Ha det gott!!
Pia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

En 46-årig kvinna. Gift med Anders. Tvillingdöttrar på snart 20 år. Älskar böcker, att dansa, att fotografera, att "pyssla" med allt från scrapbooking till ståltråd.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela