pyssligapia.blogg.se

En blogg fylld av ord och bilder. Om familjen, om jobb och om allt däremellan.

Omväxlande...

Publicerad 2013-02-01 22:01:00 i väder,

Ena dagen så här:
Nästa så här:
Gissa vilket av dessa jag föredrar?! Nåja, ni känner nog mig vid det här laget och vet att jag älskar minusgrader! Lågtryck gör mig sjuk och jag har haft så mycket värk den senaste veckan. Men idag gick det lätt att gå till jobbet, -10 gr därute! :) 
 
Häromdagen köpte jag vita trähjärtan som jag sedan tryckte text på.. 
Fick också en beställning från Britt, en bloggvän, på ett svart skinnarmband med silverstjärnor. Jag blev glad att hon ville köpa ett!! Så här ser det bruna ut:
Äntligen är min mamma hemma i byn igen. Hon har varit inlagd på sjukhus pga en kraftig inflammation i högerhanden. De var tvugna att operera handen :( 
 
Tog ett foto en morgon tidigare i veckan. Att man hört talas om vintrampare jo.. men snötrampare känns som lite ovanligare! Och fyra gubbar krävdes för att göra ett snöblock!! ;)
I morgon hoppas jag att det är soligt väder och lagom kallt. Då kan man promenera in på stan och fota alla snöskulpturer som gjorts av de där vältrampade snöblocken! :)

Kommentarer

Postat av: Kristina

Publicerad 2013-02-01 23:40:09

Piffiga Pia tror ajg ska kalla dig , sjävl är jag förvirrade halvfebriga K och kommer just på att ajg tänkt fråga dig om du har några såna där typ vad ska man kalla det grejer man kan sätta fast små textade skyltar i vad det är för mat på min fest.. Jag minns inte, visst låter jjag klok, om du ahr gjort såna elelr ajg bara drömt. Ska nog inte skriva mer nu för jag bör sova så ajg rä friskare imrogon kram

Svar: Nej, kära Kristina, du har inte drömt! Jag ska kolla hur många och så mejlar jag dig.. Kram!!
Pia

Postat av: Ylva

Publicerad 2013-02-02 11:44:34

Hihi, det var en kul bild på snötramparna.

Svar: Japp, visst var det lite kul. Och fyra gubbs plus en traktorförare behövdes!!! :) Måste ut och kolla hur skulpturerna blev också.. Idag är en perfekt dag för det! :)
Pia

Postat av: Hörni!

Publicerad 2013-02-02 11:48:39

Håller med dig, mycket hellre minusgrader nu så länge det är vinter!

Vilka fina saker du gör! Önskar jag kunde få tillbaka min skaparlust också.

Svar: Tack!!! Du använder nog din lust på vovven numera! :) Jag har insett att min kreativitet var kopplad till att jag behövde tid för mig själv.. Att gå in i en bubbla liksom!! Sen har det fortsatt av bara farten! :) Kram!!!
Pia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

En 46-årig kvinna. Gift med Anders. Tvillingdöttrar på snart 20 år. Älskar böcker, att dansa, att fotografera, att "pyssla" med allt från scrapbooking till ståltråd.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela