pyssligapia.blogg.se

En blogg fylld av ord och bilder. Om familjen, om jobb och om allt däremellan.

Konstverk och konstig värk...

Publicerad 2013-02-11 21:45:00 i Allmänt,

Hoppsansa, vad dagarna gick och inläggen har förblivit oskrivna! Men jag har ju haft besök av kusin Pia och då har man väl inte tid med datorn :)
 
Jag kom ju, av någon anledning, inte in på stan när snöskulpturerna bedömdes, men jag fotade dem en dag på min promenad till och från jobbet. Vet tyvärr inte vad skulpturerna hette, så ni får använda fantasin! :)
 
Här gissar jag på en Västerbottensost!
Brummelibrum!
Herr och Fru Ekorre?
Hm.. Tror att det stod ett sorts djur därinne. 
Den här skulpturen förstår jag inte alls. Gör ni?
Vid halv tre i fredags mötte jag upp med min kusin Pia. Hon kom med bussen från Piteå. Vi började med att handla lite inför tjejkvällen och sedan gick vi till Mekka och fikade. Då fick jag ett paket som innehöll en härligt rosa scarves. Snygg som tusan! Tack!!
På vägen hem, genom tunneln, tog jag ett foto på kusin vitamin framför det uppmuntrande ordet, Lev!
Carinne, Iris och Åsa kom vid 18-tiden och vi hade skitkul hela kvällen. Inte en enda bild tog jag!! Jag är en amatör, I know! :) De sa hejdå vid 2-tiden och vi somnade kanske vid 3-tiden.. Lördagseftermiddagen tillbringade jag och Pia på stan. Gick i affärer och fikade våffla med grädde och sylt. Och nej.. jag fotade inte det heller, haha.. Inte ens ett enda litet instagram har jag tagit! :)
 
På söndagen tog vi bilen till Ersboda folkets hus. Där var det loppis och jag hittade allt på nedanstående bild för 100 kr!! Å vad roligt det ska bli att göra något roligt med lampskärmarna.
Vid halv tre vinkade jag av henne och det kändes så tråkigt. Vi har haft så kul, massor av prat och massor av skratt! Det här måste vi göra om, kompis! :D
 
Den "konstiga värken" i rubriken kommer sig av ett snedsteg.. Nej, inte ett sådant snedsteg haha.. utan ett kliv i en fördjupning i vägen. Det knixade till i nacken och det behövs inte mycket för att jag ska bli dålig. Men jag hoppas att min massör Gertrud på Massörduon  ska fixa till mig på torsdag! :)
 
Ha det gott alla fina därute!
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-02-11 22:00:12

Hej.
darling,ja vi skulle behöva träffas o pyssla. Handarbeta,sy,måla,inreda,löda, osv allt vi kommer på....

saknar dig massor..din kusse.

ps.glöm ej bort dig själv ds

Svar: Vi får ta en sådan helg när du kommer ner nästa gång.. Eller om det blir i sommar i ert torp!! :) Kram!!
Pia

Postat av: Hörni!

Publicerad 2013-02-12 07:13:20

Aj aj, usch för värk, hoppas Gudrun kan hjälpa dig.
Kram

Svar: Det blev bra uppmjukning hos min massör, men har bokat in tid hos naprapaten. Han behöver knäcka till mig för jag är så sned i höften :( Hoppas allt är bra med dig! Kram!
Pia

Postat av: Kristina

Publicerad 2013-02-12 23:02:45

Vad vitsig du är.
Tack för att även jag fick chans se snöskulpturerna. Hoppas din värk skall ge sig. Och spännande se hur lampskärmarna skall bli.
kramar försiktigt om dig

Svar: Varsågod! Bilder kommer på skärmarna så småningom.. Ska bara fundera ut vad jag ska göra med dem! :)
Pia

Postat av: Mia

Publicerad 2013-02-13 18:34:00

Det låter som en jättehärlig helg och nu har du litet fler trevliga timmar framför dig med alla lampskärmar!

Svar: Ja, det ska bli roligt att "blinga" dem!!! Hoppas din helg varit bra!
Pia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

En 46-årig kvinna. Gift med Anders. Tvillingdöttrar på snart 20 år. Älskar böcker, att dansa, att fotografera, att "pyssla" med allt från scrapbooking till ståltråd.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela