pyssligapia.blogg.se

En blogg fylld av ord och bilder. Om familjen, om jobb och om allt däremellan.

Dagarna rusar fram...

Publicerad 2013-08-27 23:53:00 i Allmänt,

Börjar med en bild som duktiga Carolina tagit av mig och Johanna på PV-träffen i somras. Skulle så gärna vilja ha en bild på mig och Carolina också, men hon har en förmåga att vilja stanna bakom kameran!
Ett ganska coolt konstverk nere vid älven vid Strömpilen. Ser ni ansiktet?
Blev bjuden på födelsedagsfest. Vi hade jättetrevligt och Björn fick massor av presenter.
En rätt motvillig dansör! 
Å så har jag pysslat lite förstås.. :) Lite decopace.. 
De här korten har faktiskt motiv av servetter. Tog akvarellpapper för att göra kortet, lade på lite plastfolie och servetten på det. Sedan ett papper ovanpå allt och sedan använde jag strykjärnet. Korten blev jätteläckra och framsidan känns nästan som tyg. Och plättlätt var det också! 
Sedan har jag sytt kuddöverdrag. Fyndat olika spetsar på loppisar och de kom till användning nu. I morgon ska jag köpa vadd och stoppa i dem.
Å så en liten påse till min "medicinflaska".
Jag är engagerad i 4H och en kväll hjälpte jag, Carinne och Hasse till med att baka tunnbröd till Bondens Marknad. De säljer fika där, sju lördagar på rad.
Proffsbagerskan Carina
Från klockan fem på eftermiddagen till halv tio på kvällen var vi i bagarstugan på Nydala(4H:s gård). Många bröd blev det! PS. Detta är kanske en tredjedel av baket.
Och så i lördags sålde vi fika på Bondens Marknad. Och vi sålde iväg nästan allt, både mackor och fikabröd! Men då var det också en jättehärlig sensommardag. Massor av folk som var glada över vädret... och sugen på fika!
Carinne och HC in action! 
I helgen tog jag mig ut i skogen. Blir tyvärr mera sällan nu när vi inte har Bessie längre :(
Plockade en liter blåbär. Tänk vilken lyx vi har, allemansrätten äger!
Med macro på iPhonen fick jag till dessa bilder.
En bra avslutning på en fin dag - blåbärskaka! :)
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Kristina

Publicerad 2013-08-28 08:22:39

Så härligt inlägg. Vilken underbar bild på dig o dottern. Saknat dina inlägg varit här flera ggr. Saknar pysslet oxå.
.Vi borde ha en egen pysselkväll om inte annat.Vad vackert allt blev.
Kramar

Svar: Tack!! Ja, det är konstigt att jag inte kan komma mig för att skriva i bloggen oftare.. Ja, vi får planera in en egen pysselkväll. Kram!!
Pia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

En 46-årig kvinna. Gift med Anders. Tvillingdöttrar på snart 20 år. Älskar böcker, att dansa, att fotografera, att "pyssla" med allt från scrapbooking till ståltråd.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela