pyssligapia.blogg.se

En blogg fylld av ord och bilder. Om familjen, om jobb och om allt däremellan.

På resande fot...

Publicerad 2013-04-25 22:28:00 i Allmänt, Arbete,

Ja, min vänner, som troget gått in här för att se om det eventuellt kommit något inlägg, nu ska ni äntligen få ett livstecken härifrån. En tämligen långt inlägg.
 
Förra onsdagen tog flyget mig och jobbarkompisen Pia till Jönköping. Vi skulle haft med oss kollegan Malin, men hon blev tyvärr sjuk och tvingades stanna hemma :(
 
Vi skulle bo på Hotell John Bauer och taxichauffören menade att vi skulle få en makalös utsikt. Nåja, det hade vi inte, jag såg bara en glasfasad mittemot. Men något som var kul var att Jönköping har lite roliga taxibilar... med glasruta i taket. Som någon så fyndigt sa till mig på facebook "de vill nog se ända till himmelen"! 
Jag hade turen att få träffa fina Anna också. Hon kom in till hotellet och vi tog en kvällspromenad längst vattnet. Lite gryniga bilder, men jag gillar dem ändå! :)
Kulturhuset Spira
Jag är så glad över alla nya vänner som jag fått via bloggen och som jag fått möjlighet att träffa live lite då och då. 
Torsdag morgon startade vi med en frukost tillsammans med Lill Lindfors. Eller ja, hon satt visst några bord bort enligt Pia! :) Sedan tog vi oss till Tolkcentralen. Där diskuterade vi massor av verksamhetsfrågor, alltid lika intressant! Här ett foto taget på vägen till restaurangskolan, där vi blev bjudna på 3-rätters lunch! 
Årets första vitsippor skymtade till.
Sedan tog vi oss till Hertz för att hämta ut bilen som skulle ta oss ner till Blekinge och Olofström. 
En lycklig Pia som fick ut bilen från parkeringshuset helt utan en skråma! ;) Inte för att jag var orolig...
På vägen stannade vi till hos våra vänner Christer och Helené. Grattade mannen(som fyllt lite halvojämnt) med italiensk choklad och kvinnan(som fyllt ordentligt jämnt) med en blå glasängel(som Kristina gjort)! Fick med mig en grill till en PV! :)
Några mil till och då tutade Pia - vi var visst framme i Olofström och då måste man tydligen tuta! :)
Nu måste jag hoppa i säng, men i morgon fortsätter resan...
 
 
 
 


 
 
 

Kommentarer

Postat av: Kristina

Publicerad 2013-04-25 22:56:32

vad roligt att vi får följa din resa ssk vi som bara reser i sängen.
Kul att du är hemma.Spanar efter vitsippor varje dag nu.
Så kul att see min ängel på födelsedagsbarnet.
kram

Svar: Japp, hon blev jätteglad för ängeln.. Hur har det gott för dig med trädgårdsmässan? anders har bilen till Piteå idag så jag kan tyvärr inte ta med dig dit :( så jag hoppas att någon annan kan det!Kram!!!
Pia

Postat av: Hörni

Publicerad 2013-04-27 00:55:11

Kul att få resa lite, Jönköping är ganska fint, vi var där en sväng en sommar.
Vackra bilder trots att de är lite gryniga.
Kram

Svar: Ja, det är kul att resa runt och kul att få träffa kollegorna på deras hemmaplan. Annars möts vi alltid på konferens i Stockholm.. Kram!!
Pia

Postat av: Mia

Publicerad 2013-05-12 17:23:35

Hmm... när du är i Jönköping så är jag i Stavanger! Hade jag varit på hemmaplan hade jag gärna hängt med på din fotopromenad runt sjön!? Munksjön misstänker jag, vandrade ni runt Vättern så måtte det tagit några dagar... *s*

Svar: Ja, nästa gång jag är i de där omgivningarna ska jag höra av mig.. Det skulle vara kul att träffas... Jag har ingen aning vilket sorts vatten vi promenerade längs.. hahaha...
Pia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

En 46-årig kvinna. Gift med Anders. Tvillingdöttrar på snart 20 år. Älskar böcker, att dansa, att fotografera, att "pyssla" med allt från scrapbooking till ståltråd.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela