pyssligapia.blogg.se

En blogg fylld av ord och bilder. Om familjen, om jobb och om allt däremellan.

Öppet hus och hållbarhetsmarknad...

Publicerad 2013-10-02 22:35:33 i Allmänt,

I mitt sista inlägg så skulle jag sy ett fodral till Carolinas nook book. Så här blev resultatet:
Tyget jag använde var en gardin, ett loppisfynd.
Här gjorde jag decoupage på två Bullens korv-burkar.
Den 18 september var det Öppet hus på Judiska föreningen i Umeå. Lövhyddetiden firades samtidigt. 
Polisen var förbi och kollade läget. Med tanke på nazisterna som var här för någon helg sedan så kändes det riktigt tryggt! :)
Sedan var det Hållbarhetsmarknad och det var jättekul att vara med. Sålde för nästan tusen kronor så jag blev mer än nöjd! :D Så har såg mitt bord ut:
Förra måndagen åkte jag upp till sjuikhuset för att vara med på Etikombudsträffen, men innan det startade hann jag till sjukhusparken där jag träffade väldigt nyfikna pippisar!
Förra lördagen var det Pride-festival här i Umeå. Gick med i Prideparaden som blev ett långt tåg av folk. Jag tror att många deltog som en form av manifestation mot Ryssland.
Fortsatte pyssla hemmavid. Av en bräda, tre råttfällor, vit färg, decoupagelim/lack och en servett resulterade en fiffig hängare där man kan sätta fast t ex vykort. Den ska hängas upp i köket.
Gjorde också lite decoupage på fyra ramar. I dessa ska jag ha bilder på döttrarna och de ska hängas upp i köket, de också.
Jag är ju med i en pysselgrupp på FB. Herregud, vilken inspirationskälla det är! Är rädd för att få s k scroll-finger pga alla uppdateringar från pyssliga människor! :) Här mina allra första lönnlövsrosor.
Jag hade en trasig Harry Potter-bok och ur denna rev jag ut sidor som jag brände lite grann. Satte fast allt med decoupagelim och penslade det över allt sedan. Till sist lackade jag hela ytan med båtlack. Första gången gick det åt skogen, kan jag säga. Glömde att sätta decoupagelacket även på ovansidan, för att få en fuktspärr, innan jag lackade med båtlack.
Var väldigt långhårig för att vara korthårig, så ett besök hos Världens bästa frissa stod på agendan igår. Sofia heter hon som klipper mig och hon jobbar på KällbergElmberg. Där blir man alltid bjuden på något gott att dricka och ofta en chokladpralin också.. Det är så mysigt där, hemtrevligt liksom! Har dock ingen bild på nya frisyren. Är urusel på att ta selfies, bild på mig själv alltså! Haha..
Nästa onsdag åker jag norrut. På lördagen är det dags för brorsonen Mattias bröllop! :D
Ett inlägg med nästan bara bilder. Önskar att jag hade lust att sitta ner och skriva några kloka rader om saker som upprör eller gör mig glad. Men plötsligt händer det! Så håll ut! :)
 

Kommentarer

Postat av: Hörni

Publicerad 2013-10-05 16:30:38

Som jag sagt tidigare, du gör så otroligt fina saker! Kram

Svar: Tack!!! :)
Pia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

En 46-årig kvinna. Gift med Anders. Tvillingdöttrar på snart 20 år. Älskar böcker, att dansa, att fotografera, att "pyssla" med allt från scrapbooking till ståltråd.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela