pyssligapia.blogg.se

En blogg fylld av ord och bilder. Om familjen, om jobb och om allt däremellan.

Några bilder till...

Publicerad 2013-05-31 23:46:54 i Allmänt,

Ljuvliga fredag. Ljuvliga väder. Ljuvliga lavendel.
Ljuvliga syren
Inte många knop blev gjorda idag. Man blir ganska trött av den här värmen. Men.. jag klagar inte utan njuter av varje varm dag. Tycker det är otroligt härligt att man kan sitta i skuggan utan att frysa! ;)
Fick förresten idag veta att min mamma doppat sig i älven! Brrr.. fattar ni hur kallt det vattnet är? Kallt som f-n!
Marko vann Let's Dance och jag ska nu dansa mig i säng.

Kommentarer

Postat av: Mia

Publicerad 2013-06-01 20:46:18

Även i Stavanger blommar syrenerna. Såg det igår och tänkte att jaha, har redan den vackraste tiden hunnit passera... ;-) Likadant varje år, när det ljuvliga äntligen kommer så går det fort över...

Svar: Här exploderade det. Från björkarnas knappa "musöron" till fullstora löv gick på typ två dagar!!! Och nu blommar syrenerna och det doftar underbart..
Pia

Postat av: Maria

Publicerad 2013-06-02 17:56:47

Tack! Ja jag är så himla nöjd med Ullaredresan men trots att vi strosade/stressade omkring där i 6 timmar så hann vi inte se allt. Så jag vill gärna åka dit igen =)
Usch måste vara riktigt kallt i vattnet nu. Jag brukar doppa mig först i augusti typ (om jag ens doppar mig alls =) ) för då har det hunnit värmas upp om det varit varmt hela sommaren. Jag föredrar annars att ligga och steka på stranden med en god bok eller att bara ligga och njuta av sommaren =)
En kompis till mig brukar varje år ta TIIIIIIDIGA premiärdopp. I år tror jag att det var runt mars om jag inte minns fel. Hade isen ens smält då???
Kram

Svar: Haha, ja det finns alla sorters människor här i världen. Jag var till Ullared en gång, men handlade inte så mycket.. Blev lite besviken. Det var samma när vi var i USA.. jag tänkte "Wow, Walmart.. åh, vad jag ska handla!!!", men det blev lite av en besvikelse faktiskt! Det fanns inte alls det jag trodde skulle finnas där. Hade nog hittat mer på Target faktiskt! :)
Pia

Postat av: Elisabeth

Publicerad 2013-06-05 22:17:28

Tack för att du är så gullig och kommenterar på min blogg! Uppskattar det verkligen!
Kram Elisabeth

Svar: Vassego! Kram! :)
Pia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

En 46-årig kvinna. Gift med Anders. Tvillingdöttrar på snart 20 år. Älskar böcker, att dansa, att fotografera, att "pyssla" med allt från scrapbooking till ståltråd.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela