pyssligapia.blogg.se

En blogg fylld av ord och bilder. Om familjen, om jobb och om allt däremellan.

Intervjuer, husvagnssanering och så lite bilder...

Publicerad 2013-05-19 18:46:00 i London,

Igår åkte jag och maken ner till trakterna kring Ö-vik. Jag skulle göra en intervju för Explorius räkning hos en blivande värdfamilj. Det gick jättebra, trots att det var lite pirrigt då det var första gången jag gjorde detta helt ensam :)
Vädret kunde man ju inte klaga på och jag passade på att sitta på balkongen och måla lite. Här en målning inspirerad av storstädernas tunnelbanelinjer! 
Ja, just det.. vi har ju blivit med husvagn. När vi var i London åkte Anders upp till Yrttis och hämtade den. Han har köpt den av samma person som han köpte den första PV:n av. Visst är det nu jag måste leta upp ett par rosa WCT-overaller till mig och maken? :D Och sedan ska vi sjunga i kör:
"Man ska ha husvagn - så blir semestern ingen flopp!
Man ska ha husvagn - och göra lagom många stopp!
Man ska ha husvagn - och köra runt och stanna té.
Man ska ha husvagn - tänk vad man får se"
Otroligt vackert väder därute, idag också.
Då passade bra att städa ur husvagnen ordentligt. Puh, säger jag bara. Misstänker att jag får ta en och annan värktablett i morgon, men det var det värt. För nu är den ren och fin invändigt. Och originalöverdragen var jättefina. Förmodligen har tidigare ägare haft andra överdrag på och det tackar vi för! Maken passade på att fixa bl a fogarna runt fönster. När det torkat ordentligt blir det utvändig tvätt också!
Fikapaus inne i Nästet där vi ställde upp husvagnen inför städningen.
Å så måste jag fortsätta visa mina Londonbilder. Här kommer ett potpurri av bilder tagna efter Portobello Road-marknaden.
Måste säga att jag gillade Camden Market bättre. Där fanns fler försäljare som sålde mer unika varor. 
Vandrade vidare från Portobello Road till Hyde Park. Det kom en liten regnskur, men det var varmt regn så det var ingen fara. Och skuren drog snabbt förbi.
Ett mål var Peter Pan-statyn
Plötsligt stötte vi på en väldigt sällskaplig Kurre Ekorre! :) 
Och som tur var hade Agge med sig små äppelbitar, som Kurre gladeligen tog emot och smaskade på.
Jag vet, man får inte rycka loss blommor från buskar och träd, men jag var bara tvungen. Jag älskar doften av de vackra Jasmin/Schersminblommorna.
Prinsessan Dianas minnesfontän
Sista dagen i London tillbringade vi på varsitt håll. Agge och Clara gick på Madame Tussauds och jag och tjejerna vandrade från hotellet till Picadilly Circus.
Via China Town
Vidare genom ett kvarter med gamla, orenoverade byggnader
Åh, vilken grind... jag bara älskade den!
Vi gick in på museet för att titta på tavlor av bl a van Gogh och Monet. Speciellt Johanna tyckte att det var kul att se tavlorna på riktigt, tavlor de diskuterat på bildlektionerna i skolan.
Sedan hamnade vi mitt i en parad. Det var lite coolt!

Och sen in på Regent Street.. ja, där världen samlats! 
Och så några poliser... och av vissa bjöd på ett sött leende! Haha..
 
 
Ett besök hos Starbucks förstås
Och så sista middagen tillsammans med resten av gänget. Kyckling på Nando's!
Det var fem intensiva, men fantastiskt roliga dagar tillsammans med mina underbara döttrar och härliga vänner!  Hejdå London, we'll meet again... japp, vi kommer definitivt att ses igen! :D

Kommentarer

Postat av: Aegean College

Publicerad 2022-04-27 10:37:36

I was curious if you ever thought of changing the page layout of your blog?
Its very well written; I love what youve got to say. But maybe you could a little more in the way of content so people
could connect with it better. Youve got an awful lot of text for only
having 1 or two images. Maybe you could space it out better?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

En 46-årig kvinna. Gift med Anders. Tvillingdöttrar på snart 20 år. Älskar böcker, att dansa, att fotografera, att "pyssla" med allt från scrapbooking till ståltråd.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela