pyssligapia.blogg.se

En blogg fylld av ord och bilder. Om familjen, om jobb och om allt däremellan.

Blodomlopp och lediga dagar...

Publicerad 2013-05-29 22:48:23 i Allmänt,

Igår kväll var det dags för Blodomloppet. Det var tydligen nästan 11 000 anmälda och jag kan säga att det kändes när vi skulle knata iväg våra 5 km. Myrsteg i ungefär en kvart, men sedan fick man upp farten. Jag och Johanna och några av arbetskamraterna gick tillsammans. Sedan var det flera av arbetskamraterna som sprang 5 km och en vågade sig på milen. Säger bara en sak: Respekt! :)
Vilken folkfest och vilket underbart väder! Och en egen orkester hade vi också.
För första gången på väldigt länge kunde vi sitta ute och fika efteråt. Vi tog oss hem till vår bakgård.
Idag tog jag med mig Kattis och hennes hundar ut till Kont. Tur att vi inte tog skotern! ;)
Vi hade köpt med oss sallad och vatten på ICA. Satte oss vid en grillplats och bara njöt av maten, vädret och samtalet med varandra. Det var skönt att vara där och då och bara slappna av. Sedan promenerade vi längs vattnet och tränade vårt balanssinne på stenarna. En fantastisk eftermiddag!
Ikväll har jag varit ute med Carolina och hennes nya pennyboard. En bräda som är mindre än en skateboard. Det gick bara fint, trots att hon inte stått på en bräda sedan mellanstadiet typ.
Hon lånade också ut sitt lilla makroobjektiv som man kan sätta på iPhonen. Framför kameralinsen.
Och då kan man fota coola närbilder. Här ett urval av de bästa (många blev suddiga pga att det blåste så blommorna rörde sig för mycket) Och se, även det som är fult och överblommat kan bli vackert!

Är minsann ledig även i morgon. Faktiskt av ingen annan anledning än att jag ville vara ledig. Så skönt!
De har lovat finväder även i morgon, så det blir någon form av utomhus"aktivitet"! :)
¨
Se till att ta hand om er och njut av livet!
 

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2013-05-30 10:56:53

Åh, så underbart vackra bilder du tagit! Ja, nu är det verkligen härliga dagar, så skönt att du är ledig och kan vara ute och njuta! Kram!

Svar: Ja, jag blev ledig perfekta dagar. Men just nu sitter jag inne, det är för varmt på balkongen. Men vi har varit på promenad in till stan och käkat lunch, jag och tjejerna.Kram!
Pia

Postat av: Mia

Publicerad 2013-06-01 20:49:02

Blodomloppet - respekt från mig! Är du blodgivare också?

Svar: Nä, är tyvärr inte blodgivare och jag gick bara 5 km så det behövs inte så mycket respekt för det :) Men kul var det!!
Pia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

En 46-årig kvinna. Gift med Anders. Tvillingdöttrar på snart 20 år. Älskar böcker, att dansa, att fotografera, att "pyssla" med allt från scrapbooking till ståltråd.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela