pyssligapia.blogg.se

En blogg fylld av ord och bilder. Om familjen, om jobb och om allt däremellan.

Gröna fingrar...

Publicerad 2013-03-15 18:07:00 i Hälsa vs sjukdom,

... har jag inte!! Hos mig måste blommorna genomlida ömsom öken, ömsom översvämning! Det är konstigt egentligen.. Jag anser mig rätt smart, jag kan lära mig nya saker, men när det gäller vattning av blommor så verkar jag vara totalt obildbar! Varför ska det vara så svårt att komma ihåg att vattna blommorna två gånger i veckan? Eller åtminstone EN gång i veckan? Jag fattar inte.
 
Har pysslat lite igen. Tog "fågelburen för värmeljus" som jag fick av Johanna och förvandlade den till något annat.
Tjo hej! Pippin, som förmodligen rymt från buren, ville vara med på bild!
Fick kvar lite "grönt" så jag planterade det i en kopp! :) 
Fick maken att köpa lite blomjord när han var och handlade, så i morgon ska resten av våra stackars krukväxter få lite ny energi! 
 
Idag slutade jag kvart över elva och hade en trevlig lunchdate med fina Kattis. Alltid lika kul!
 
Jag mår bättre i ryggen efter naprapatbesöket i onsdags. Han är så duktig, men jag tycker att det är lite otäckt med allt knäckande och vridande. Har fortfarande ordentligt ont vid skulderbladet, men det sitter muskulärt så jag försöker smörja med liniment och får försiktig massage där av dottern. 
Ikväll blir det nog inte så många knop, tyvärr! Vad sk ni hitta på i helgen?
 

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2013-03-16 00:21:27

Skönt att ryggen mår bättre!En så fin fågelbursinstallation du gjort!! Jättefin!=0)

Svar: Jo, himmel så dålig jag varit i ryggen, men naprapaten vet vad han gör!!! Tack! Jag blev faktiskt himla nöjd själv över den där buren. Jag trodde nog pippin skulle kvittra i morse, men icket!!! ;)
Pia

Postat av: Kristina

Publicerad 2013-03-16 11:38:31

SÅ fin fågelburen blev,Du har sinne för sånt här.
Själv har jag inte gjort ett skapande skvatt på hela veckan.Hade tänkt pärla men då man inte ens orkar packa upp pärlväskan är det illa.

Hoppas din nacke går åt rätt håll. Kram din nackkompis mm

Svar: Tack!!!! Och tack igen för utflykten, det var mysigt att gå runt bland alla vackra blommor.. Kram!
Pia

Postat av: Mia

Publicerad 2013-03-17 11:57:22

Så fint det blev i fågelburen! Nog verkar du ha gröna fingrar... Växterna är i vart fall gröna, än så länge... :-)

Betydligt grönare fingrar hade jag i yngre dagar. Nu har jag knappast några levande blommor kvar därhemma. De jag har tål en hel del... När jag vistas mer på hemmaplan igen så ska jag försöka få litet mer liv i mina fönster igen.

Min helg har varit slöarhelg... läst en del, datorn, TV:n, ja, inte så mycket mer. Ska tvätta i eftermiddag, så något bra blir gjort den här lediga helgen.

Svar: Tack!!! Ja, jag kan ju hålla växterna rätt gröna, men de blommar sällan en gång till här haha.. Du är som jag, känner att man måste ha gjort något "vettigt" under helgen, inte bara att man slappat hela tiden.. ;) kram!!
Pia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

En 46-årig kvinna. Gift med Anders. Tvillingdöttrar på snart 20 år. Älskar böcker, att dansa, att fotografera, att "pyssla" med allt från scrapbooking till ståltråd.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela