pyssligapia.blogg.se

En blogg fylld av ord och bilder. Om familjen, om jobb och om allt däremellan.

Ingen rutin här inte...

Publicerad 2013-06-08 10:10:00 i Familj,

Nä, så är det. Jag verkar inte få någon rutin på att skriva här i bloggen. Min målsättning var att åtminstone skriva varannan dag, men nu ser jag att det gått betydligt längre än så mellan inläggen. Jag har också lovat att bättra mig och det känns inte som om jag kan lova det något mer. Ni får helt enkelt ta det som det blir. Ibland flera inlägg tätt inpå varandra och ibland en vecka mellan inläggen! :)
Förra helgen fixade vi lite i husvagnen. Sist skurade jag ju invändigt och var fullständigt slut efter det och kände att jag inte riktigt hade koll på hur husvagnen egentligen såg ut därinne, haha. Så när vi kom dit så kunde jag titta ordentligt och fundera kring vad som behövde fixas. Fick upp nytvättade gardiner, detsamma som följde med vagnen. Gardinerna är jättesöta, men matchar kanske inte dynorna så bra... nya gardiner orkar jag dock inte fixa till innan vi åker till PV-träffen i Surahammar helgen efter midsommar.
Tror att det är originalklädseln som vi har framme nu. Misstänker att tidigare ägare alltid haft överdrag på dynorna eftersom "klädseln" ser helt ny ut! :) Satte in papper i skåp och lådor och ställde in de få saker vi införskaffat.
Första provturen blir på midsommar då vi tar vagnen till vännerna i Bäcknäset. Där ska vi prova att sätta upp vårt förtält! Det kommer ju att bli spännande! Haha...
Var också på Umåkers uteloppis förra helgen. Fyndade lite grejer. En sockerkaksform, en våg och en kaffeburk.
Och så fina glasburkar som jag tänker ha värmeljus i.
Och så en bunt med gamla tidningar. Perfekta till scrapbooking eller att slå in fina paket med.
Jobbade måndag och tisdag, sedan ledig onsdag och så var det ju röd dag på torsdag. 6 juni. Sveriges nationaldag. Som man knappt vet varför man firar. Jag firade i allafall att jag var ledig och att solen sken från en klarblå himmel. Jag och familjen hade alla engagerat oss i Stadsrallyt. Jag och Carolina åkte runt med PV:n, medan Anders och Johanna hade en kontrollplats där någon från varje deltagande ekipage skulle stoppa in handen i en pappkartong och försöka lista ut vad som låg däri. 
 
Med i bilen fanns även Anci(min trogna kartläsare) och Ingrid. Agge som skulle åkte med blev tyvärr sjuk :( men vi hade en fin ersättare i form av dottern.
Varje motorförening hade sin egen kontrollplats med frågor eller uppgifter. På ett ställe skulle vi få iväg pilar med hjälp av ett blåsrör. På ett annat ställe skulle man cykla med en last bestående av plastmuggar med vatten och fick poäng beroende på hur många muggar som inte vält. En del föreningar hade nördiga bilfrågor som man inte fattade ett jota av, men de allra flesta hade frågor om allt möjligt. 
Målgången var satt till Gammlia, där nationaldagsfirandet pågick för fullt. Vi hade fått ett speciellt inhägnat område där vi kunde ställa våra bilar och det var kul för många kom och tittade. Vi drog ihop 19 poäng, vilket faktiskt var rekord för oss. Den bäste hade 27,5 poäng så helt borta var vi ju inte! Många hade faktiskt färre poäng än oss! :D När prisutdelningen var över ställde vi PV:arna framför Helena Elisabeth-kyrkan och så här blev resultatet:
Heja Sverige! :D
 
 

Kommentarer

Postat av: Kristina

Publicerad 2013-06-09 16:45:53

Härligt med långt inlägg. Vi väntar ut dig tills du skriver.
Förstår dina tankat kring gardiner o dynor, men du kan ju fica det när du får tid. Kule emd loppisgrejor. Ses vi på tisdag? kram

Svar: Tack!! Jag har verkligen trogna läsare!!! Men, var det på tisdag? Inte måndag då? Jag vet inte om jag virrat till det. Kan du inte mejla mig alla datum för sommaren.. tack! Kram min vän!
Pia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

En 46-årig kvinna. Gift med Anders. Tvillingdöttrar på snart 20 år. Älskar böcker, att dansa, att fotografera, att "pyssla" med allt från scrapbooking till ståltråd.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela