pyssligapia.blogg.se

En blogg fylld av ord och bilder. Om familjen, om jobb och om allt däremellan.

Återbruk...

Publicerad 2013-07-02 08:24:00 i Allmänt,

Hittade små kakformar på en loppis, köpte på mig ett gäng och tänkte att en vacker dag kommer jag nog på vad jag ska göra med dem. Häromveckan var det en vacker dag.. De skulle bli små ljus. Lade dem två och två i små cellofanpåsar, perfekta att ge bort! :)
Hade halvfärdiga vimplar från Kreativ kväll som jag passade på att stryka ihop
Hittade en rostig sömspik och satte ditt vingar på den. Vips blev det en trollslända som landat på en fin träbit.
Förresten, jag har ju inte visat er vilka sommarfina naglar jag har nu. Rosa så klart! ;)
Idag är det mulet och regnet hänger fortfarande i luften.. så det får bli en innedag med städning och kanske lite mer pyssel. Och ett nytt inlägg med bilder från PV-träffen förstås. Jösses, vi har haft så roligt! 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2013-07-02 10:25:13

Tack det hoppas jag med!
Ja inte lätt med alla utbildningar hit och dit =) Min egen mamma vet inte ens vad jag ska gå trots att jag sagt det femtioelvatusen gånger. Nu har jag sagt till henne att jag inte kommer säga det fler gånger så bara att nöta in =)
Däremot nät/bloggvänner är lätt förlåtna för sin demens =) Jag läser själv väldigt många bloggar och har kontakt med rätt många på nätet så ibland är det svårt att minnas allt, man rör lätt ihop all info man får =)
Det jag ska bli är i alla fall Behandlingspedagog. Tänkte sen inrikta mig på barn/ungdomar/självskador/utsatta...ja nåt åt det hållet. Det jag inte tänkt i dagsläget är kriminalvård och missbruk men jag är så open minded så jag kan ju ändra mig =)

Å dom där små kakformarna ger mig barndomsminnen. Mamma hade alltid såna så minns att vi hade nästan en hel låda full =)
Kram

Postat av: Ylva

Publicerad 2013-07-02 12:52:30

Vilka söta ljus! Jag minns farmors goda mandelmusslor från såna formar.

Svar: Jag är ju ingen som bakar så jag tänkte att "baka" ljus kanske jag kan göra i allafall! :)
Pia

Postat av: Kristina

Publicerad 2013-07-07 23:35:47

Kul att du orkar skapa. Hoppas vi snart ses på kreatv kväll igen.Har ej orkat kolla om min fontän går lossa
Kramar

Svar: Visst är nästa gång i augusti? Måste kolla i almanackan, tror jag skrev upp alla datum där.. Kram!!!
Pia

Postat av: En flicka som är stark

Publicerad 2013-08-08 11:30:54

Vilka härliga bilder! Skönt att det känns okej att vara tillbaka på jobbet :)

Svar: Jo, jag förstod det!!! Tack för din kommentar!
Pia

Postat av: En flicka som är stark

Publicerad 2013-08-08 11:31:31

Oj, nu såg jag att jag kommenterade fel inlägg, haha. Du fattar nog vilket inlägg min kommentar skulle vara på ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

En 46-årig kvinna. Gift med Anders. Tvillingdöttrar på snart 20 år. Älskar böcker, att dansa, att fotografera, att "pyssla" med allt från scrapbooking till ståltråd.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela