pyssligapia.blogg.se

En blogg fylld av ord och bilder. Om familjen, om jobb och om allt däremellan.

Så tog vi en tur till Holmsund...

Publicerad 2013-01-20 10:32:00 i Fotografier,

... där vi besökte Tropikhuset. En något suddig bild på alla fina tjejer!
Carolina fotade en liten apa som var oerhört fascinerad av mitt mobilskal med Rosa Bandet-mönstret! 
Nedan ser ni min egna suddiga stilstudie över hur den "jagade" min telefon. Sicken sötnos! :)
(Klicka på småbilderna så blir de större)
                         
 
Den här bilden blev jag dock väldigt nöjd med! High five, liksom!
Vilma
Marlene
Johanna
Avslutar med en "undercover snake" :)
Efter en fika på Nisses konditori åkte vi tillbaka till stan. Stannade till på Ålidhems Centrum och Klossen. Där var Bokbytardag. Innan vi åkte till Holmsund hade vi varit förbi där med en kasse böcker och en vaniljlängd . Så nu kunde vi, med gott samvete, plocka på oss böcker som vi ville ha istället för våra. Vi alla hittade en hel del och det var skoj!
 
Vi hann också förbi Stadskyrkan där tjejernas tavlor hänger hela januari. Vi var dock tvungen att skynda oss iväg eftersom det skulle vara dopfika i lokalen. Ska se om jag kan fota tavlorna någon dag. Förra gången var det så soligt att det blänkte för mycket i glaset. 
 
Åkte hem till oss där några av oss drack te och pysslade lite med tovning. Kvällen tillbringades framför tv:n. Gillar verkligen Stjärnorna på slottet och Ewa Fröling visade sig vara en spännande person att "lära känna" lite mer. Vilket energiknippe! :)
 
Idag ska jag plocka lite härhemma. Ni vet. Det där som alltid behövs göras. 
 
 

Kommentarer

Postat av: Kristina

Publicerad 2013-01-20 21:26:36

Jag har pia abstinens,tisdag går nog bra om det ej blir födelsedagsplaneringssammanträde.Din julklapp väntar i hallen. Vi hörs kram

Svar: Det låter bra! :) Vi ses.. Kram!
Pia

Postat av: piajl

Publicerad 2013-01-20 22:17:36

Oj vad söta apor,men ormen hade jag hoppat över.....kram på er

Svar: Visst var de gulliga. Jag gillar ju ormarna också.. Spindlarna däremot, de går fetbort! :) Vi måste höras på telefon snart.. ang din resa hit till södern! ;) Kram!
Pia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

En 46-årig kvinna. Gift med Anders. Tvillingdöttrar på snart 20 år. Älskar böcker, att dansa, att fotografera, att "pyssla" med allt från scrapbooking till ståltråd.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela