pyssligapia.blogg.se

En blogg fylld av ord och bilder. Om familjen, om jobb och om allt däremellan.

Lite läder...

Publicerad 2013-01-14 22:25:53 i Allmänt,

I lördags gjorde jag ingenting, absolut ingenting annat än tittade på tv! Det borde varit ganska skönt med tanke på alla kvällar som jag jobbat över. Men icke. Jag hade dåligt samvete hela tiden, vilket gjorde att jag inte njöt av att göra ingenting. Gaaaah!! Kan i allafall säga att jag gillar årets stjärnor på slottet! De är roliga, sorgliga och allvarsamma i en skön blandning!
 
Ett par timmar av söndagen ägnade jag och min man åt att promenera in på stan för att uträtta några ärenden. På hemvägen gick vi förbi kyrkan och kikade på tjejernas tavlor. De har fått möjlighet att ställa ut sina teckningar och foton i en hel månad! Så har ni vägarna förbi stadskyrkan, ta en titt nere i Marthasalen, för där hänger de! :)
Köpte en sorts rullskärare(den har säkert ett fint namn haha) som man kan använda när man ska skära i skinn.
Så när jag kom hem blev jag sugen på att göra något av de skinnbitar som fina Kicki skickat till mig. 
Så här ser mitt första försök till armband ut:
Andra armbandet fick ett sött band fastsytt på sig.
Ändarna ser ojämna ut, men bilden ljuger faktiskt :)
Det var vansinnigt roligt att sy i skinn, men min högra tumme var inte helt exalterad efter att ha tillverkat de två armbanden. Jag får ta det pö och pö liksom! :)

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-01-14 23:00:27

sluta ha dåligt samvete när du kopplar av, eljest måste jag ha dåligt samvete jämnt som knappt gör något. Vad energisk du är på pysslande. Stor kram från hon som inte gör ngt

Svar: Tack.. jag ska försöka koppla av!! :D Kram!!!
Pia

Postat av: Mia

Publicerad 2013-01-15 12:51:05

Har du lille Jante sittande på din axel som hetsar dig till att arbeta och arbeta och arbeta... ;-) Putta bort honom! Vi är värda att vara bekväma ibland...

Du gör verkligen skäl för att kallas för pysselpia. Jättefina arbeten!

Svar: Jo så är det nog.. Han hänger med, Jante! :( Kram!!
Pia

Postat av: Marie

Publicerad 2013-01-16 14:30:59

Armbanden blev supersnygga!! Synd att du fick så ont bara.. Du får göra ett lite då och då, varva med lite annat pyssligt. Sköt om dig!=0)

Svar: Tack!!! Jo, "lagom" är ordet för mig.. Men det var ju så himla kul..
Pia

Postat av: Ylva

Publicerad 2013-01-16 18:10:28

Åh, vad du gör fina armband! Jag har några skinnarmband med nitar när jag vill vara lite rockig. Kram!

Svar: Tack!!! Jag har precis börjat sy i skinn så jag experimenterar lite..
Pia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

En 46-årig kvinna. Gift med Anders. Tvillingdöttrar på snart 20 år. Älskar böcker, att dansa, att fotografera, att "pyssla" med allt från scrapbooking till ståltråd.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela