pyssligapia.blogg.se

En blogg fylld av ord och bilder. Om familjen, om jobb och om allt däremellan.

En lång arbetsdag...

Publicerad 2013-01-12 11:58:00 i Arbete,

Nu är det, i det närmaste, ordnat i mitt rum. En kartong ska fortfarande tömmas, men den väntar på en hylla som ska upp ovanför mitt ena skrivbord. Men jag trivs så bra där! 
Dessutom lovade jag visa er tavlan som fick hängas upp i mitt rum. Visst är den fin.. och känns så "jag" liksom! Jag älskar bilder av naturen.
Gårdagens Öppna Hus på jobbet var väldigt lyckat. Det var många glada människor som kom och hälsade på. Det var kul att få träffa flera av beställarna; att få ett ansikte till "rösten" som man hört många gånger i telefon. Det var också kul att så många av våra döva, hörselskadade och dövblinda brukare kom. Min hjärna blev helt slut av att koncentrerat avläsa den stora "dosen" teckenspråk som blev! ;) Men åh, så kul det var!!

Det kom många positiva kommentarer om bra läge(mitt i centrum) och om fina, ljusa lokaler. "Kuriosaväggen", med gamla grejer, urklipp och fotoalbum, var väldigt uppskattad. Öppet hus-gruppen, som höll i allt från förberedelser till utförande, hade verkligen gjort ett bra jobb!! :) 

Vi var några som var kvar ända till sex på kvällen. Och vi pustade ut i vårt fina personalrum. 

Efter att vi städat undan låste vi dörrarna till Tolkcentralen och fem av oss gick till nästa TC, Teatercaféet!

Vi hade tänkt äta en bit mat där, men huvaligen så dyrt det var. Vi drack upp och gick vidare till Lottas Krog, där priserna var lite mer humana! :) Det blev en operatoast, som var ljuvligt god! Det blev en trevlig avslutning på en ganska hektisk vecka! Vi var ganska trötta allihopa så kvällen blev inte alltför sen utan strax efter halv tio sa vi hejdå och jag cyklade hem.

 
 

 

 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Kicki N

Publicerad 2013-01-12 12:07:42

Åh, så fint ni fått och ditt rum är hur tjusigt som helst. Jag slutade kl 12 igår och hade mycket att göra, annars hade jag kommit på Öppet hus. Nu är ni inte så långt borta, så jag tittar in en annan dag.

Kram
Kicki

Svar: Det hoppas jag att du gör!! Kram!
Pia

Postat av: Kristina

Publicerad 2013-01-12 17:55:36

Så fint i fått.Antar du är slut nu, Men hoppas du får vila i helgen.Vet ej när kreativa kvällar börjar igen
kram

Svar: Jo, hela lördagen låg jag och slöade.. Har insett att jag försökt göra 4 heldagars jobb på några kvällar! :) Men nu så.. Nu är det gjort och Öppet hus är gjort.. Hoppas att du är okej och att du mår så bra som det bara går.. Kram!
Pia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

En 46-årig kvinna. Gift med Anders. Tvillingdöttrar på snart 20 år. Älskar böcker, att dansa, att fotografera, att "pyssla" med allt från scrapbooking till ståltråd.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela