pyssligapia.blogg.se

En blogg fylld av ord och bilder. Om familjen, om jobb och om allt däremellan.

Packa väskorna...

Publicerad 2013-02-04 18:10:00 i Allmänt,

Dagen idag har varit uschlig. Vaknade i morse med värsta migränen. Klev upp, tog en tablett, meddelade jobbet att jag inte skulle komma och lade mig igen. Sov till halv elva. Slapp alltså mesta av huvudvärken när jag sov, men gissa hur go jag känner mig i käkarna och i nacken nu? Efter att ha spänt musklerna och bitit ihop käkarna i sömnen... :( Ja, ja.. det går över!!
 
Tömde mobilen och hittade denna bild då ett ufo swischade förbi Umeå!!!! :)
Kom osökt att tänka på lampor och passade på att piffa upp en liten lampskärm med samma spets som jag använde till sovrumslampan. 
Det blev ganska fint, tycker jag.
Rensade och sorterade bland alla pysselsaker och hittade då silverbrickor och metallstansar. Bankade in mitt namn och "love".. Inte blev det så snyggt eller rakt, men det var mitt första försök!! :) Ska träna lite mer..
Igår tog maken ut PV:n så jag kunde "övningsköra" lite inför Kalldragé. Rallyt som jag och tre brudar ska köra den 23 februari! Har ju aldrig kört PV:n på vintern så han tyckte att jag borde testköra lite innan! Jag får dock alltid panik de första tre minutrarna i bilen. Inte för att jag ska köra, utan för att jag sitter fast som i ett skruvstäd i de där hemska icke-rullbältena!! :) 
I lördags var vi ute och körde, bl a till Mio där jag köpte en fin plåtpall till mitt jobb. Har bara en besöksstol och när det kommer någon som jag måste använda taktilt teckenspråk med så behöver jag något att sitta på! Vi åkte också till Röda Korsets secondhandbutik, men det var på Myrorna, Frälsningsarméns second hand, som jag hittade nedanstående böcker.
Rubriken kanske får er att tänka på resor. Och det stämmer bra, för i torsdags blev det bestämt. Att det blir en resa till London i vår! Vi åker på tisdag kväll den 7 maj och kommer hem mitt på dagen den 13 maj! Fyra hela dagar i London och en dag i Brighton, yihaaa! Det är jag och döttrarna samt Agge och hennes dotter som åker iväg. Det ska bli så kul! 
 
Det blir många kuliga resor i år, har jag insett. Blev nyss inbjuden till en träff i Stockholm 23-24 mars via Explorius, utbytesstudentorganisationen. Det ska bli så kul att träffa alla andra områdesrepresentanter och de som jobbar på kontoret!
 
Påskhelgen tillbringas nog, som brukligt, norröver och sedan är det tänkt att jag och mina kollegor i samordningen ska åka på studieresa söderut i april. Inget är dock klart än. Helgen efter midsommar blir det PV Sommarträff i Västerås-trakten. Kanske har vi en husvagn då. Det vore skoj att kunna stå bredvid vännernas husvagnar på campingområdet! :) 
 
Närmast ser jag framemot fredag. Då kommer min fina kusin Pia från Piteå ner hit över helgen. Som jag längtat!!  Och på fredagskvällen kommer några kompisar hit för att umgås och ha kul! :) 
 

Kommentarer

Postat av: Kristina

Publicerad 2013-02-05 14:14:30

fin lampa. Ibland behövs inte mkt för att få till piffen.
Ibladn behövs inte mkt för få til piffen i livet heller. Fast jsut nu .......

SAå kul att ni ska få ut o resa. Aundssjuk, inte jag inte, jo just jag. men ajg glädsmed dig. Vad br att du hade ställen för lapparna kram

Svar: Önskar jag kunde packa ner dig i en väska och ta med dig till London! <3
Pia

Postat av: Britt

Publicerad 2013-02-06 19:05:02

Ja så hittade jag äntligen hit. Har inte bloggat på länge, men du vet ju var jag hänger.

Tack igen för armbandet! Alla säger att det är precis jag.

Härligt med så mycket resor att se fram emot. Om du möjligtvis är mellan två bussar igen tveka inte att höra av dig så kan vi träffas :-)

Svar: Tack igen.. kul att du gillar armbandet! Lovar att höra av mig om jag är i dina trakter.. Kram!!!
Pia

Postat av: Cina

Publicerad 2013-02-08 09:21:41

Hej hej!
Jag tyckte mkt om dina stansade silverbrickor, det är jättesnyggt just att det inte är rakt och perfekt.
Kul med London. Har varit där en gång och blev störtförtjust!

Svar: Tack!!! Jo, jag var i London 2010 och jag älskade den stan. Kram!!
Pia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

En 46-årig kvinna. Gift med Anders. Tvillingdöttrar på snart 20 år. Älskar böcker, att dansa, att fotografera, att "pyssla" med allt från scrapbooking till ståltråd.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela