pyssligapia.blogg.se

En blogg fylld av ord och bilder. Om familjen, om jobb och om allt däremellan.

Livets fest...

Publicerad 2013-02-17 14:58:00 i Vänner,

I fredags åkte jag till Grisbackakyrkan för att hjälpa till med lite förberedelser inför lördagens 60-årsfest. Det var min fina vän Kristina som fyllde år. Hon ville framför allt fira Livet!!!
 
Under lördagens Öppna Hus hjälpte jag till i disken och bokförde presenter. En av hennes önskningar är att kunna köpa en iPad. Den är ju betydligt smidigare att ha när man som hon måste ligga en stor del av dagen pga sin rygg. Och med tanke på alla pengar hon fick så lär det bli en fin iPad och en hel del appar! :D
 
Själva gav vi ett pengabidrag plus två tavlor. Här är min med text från en psalm. 
Och här är tavlan som Johanna gjort
Vi sjöng även en Vänskaps-sång till henne, under vilken vi tände ljus att satte dessa på ett fint trähjärta. 
Jag tror att min vän är fullständigt slut idag, men även väldigt lycklig! :D
 
En personligt väldigt rolig sak hände. Jag står där och ser mig omkring i rummet och plötsligt fastnar mina ögon på en kvinna. Som jag känner igen väldigt väl, men som jag absolut inte kan placera. Var har vi träffats? När jag frågade upp vem hon var så visade sig att det var Berit, min förlossningsbarnmorska!! Gissa om det var roligt att kunna presentera Johanna för henne, nästan 20 år efter förlossningen. Jag hade önskat att Carolina varit med också, det hade varit så roligt. Men, men... kul var det ändå! :)
 
På kvällen kom Vilma hit och vi kollade Melodifestivalen och film. Det var så kul att träffa henne för det var ett tag sedan sist. Vi gav henne en födelsedagspresent. 
Den handlar inte om att resa över hela världen. Nej, det är en bok som beskriver hur man kan se världen på ett nytt sätt. Har en sådan själv och det är kul att börja titta på t ex strukturer. På en vägg, på gatan, på lövet osv. Spännande!!! Skjutsade hem henne vid midnatt. 
 
Sov länge idag. Det var skönt, men samtidigt är det trist att "sova bort" dagen. Vill göra så mycket, men min rygg mår fortfarande inte bra. Var hos min braiga massör i fredags och hon jobbade hårt med min rygg och nacke. Men hennes dom var att jag nog borde boka tid hos min naprapat, så han får räta till mig i ryggen och höften. Är visst ordentligt sned där :( Har nu bokat tid på hos Michael, men får tyvärr vänta till den 26 februari innan jag får komma dit. Nåja, bättre sent än aldrig! :)
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Lillemor

Publicerad 2013-02-17 16:04:44

Hej Pia! :)

Din väninna kan verkligen vara lycklig som har en sådan vän som du. Vad fint du/ni hade ordnat för henne! Och vilka vackra tavlor!

Ledsen att jag inte varit här på länge. Jag är ju själv periodare när det gäller mina båda bloggar och då glömmer jag bort andra också.

Ha en fortsatt bra söndag!
kram ♥♥♥

Svar: Kul att du kikade in.. och lämnade ett litet avtryck.. Kram!!!
Pia

Postat av: Kristina

Publicerad 2013-02-17 17:37:00

Jag är verkigen lycklig som har dig som vän;min släkt gillade dig skarpt oxå.Så roligt att du/ni ville vara med och fira och hjälpa till och jag hoppas att du inte knäckte dig. Det var en fantastisk fest o ja jag är helt slut idag men så lycklig. tack för presenter och allt och jag kanske lånar dina bilder om jag får kram

Svar: Och jag är glad att ha dig som min vän!!!! Det var verkligen jättekul att vara med och få träffa din familj och dina vänner. En liten bonus blev ju min förlossningsbarnmorska!! :) Du får självklart låna bilderna. Gillar hjärtat med ljusen helskarpt faktiskt!! :)
Pia

Postat av: Britt

Publicerad 2013-02-17 19:21:03

Vilken fantastisk fest ni ordnat och vilka tavlor och ljus. Mycket kärlek där!

Svar: Tack! Det är nog många andra som ska ha mer credit för festen inkl Kristina själv! :)
Pia

Postat av: Marie

Publicerad 2013-02-17 20:08:42

Så bra att det blev lyckat, det är hon SÅ värd!!=0) Önskar att jag också haft möjlighet att hjälpa till igår, fint att ni kunde vara med! Tavlorna är så vackra, var och en på sitt sätt. Kram!

Svar: Tack!! Ja, det var hon verkligen värd!!! Synd att du inte kunde komma..
Pia

Postat av: Sonia

Publicerad 2013-02-17 22:20:00

Vilka fina tavlor ! Ni har verkligen talang i familjen Hagman.

Svar: Tack fina du!!! Och finns var fotot på hjärtat och ljusen fina!! :)
Pia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

En 46-årig kvinna. Gift med Anders. Tvillingdöttrar på snart 20 år. Älskar böcker, att dansa, att fotografera, att "pyssla" med allt från scrapbooking till ståltråd.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela