pyssligapia.blogg.se

En blogg fylld av ord och bilder. Om familjen, om jobb och om allt däremellan.

Sista anhalt på semestern...

Publicerad 2013-08-14 21:09:40 i Allmänt,

Så var det då dags att åka hem till Ia och Micke i deras härliga torp i Gesala. Innan vi kom fram dit gjorde vi ett stopp på IKEA i Västerås. 
Handlade bl a lite nya handdukar, sängkläder, täcken och kuddar. Sedan såg jag byrån som jag vill ha.. Tänk er, den målad i vitt eller turkost. Tyvärr går den på ca fyratusen så det köpet får bli någon annan dag... :)
Väl hos Ia och Micke blev det grillat, mums!! Och i trädgården hade de världens finaste kula som hängde liksomn i ett vindspel. Kulan laddades under dagen och tändes på kvällen. 
Så blev det då en natt i husvagnen, funkade bara fint! Frukosten intogs utomhus, mysigt!
Tog sedan en liten promenad efter grusvägen, så idylliskt!!
Deras solrosor var jätteståtliga och vackra.
Här en annan innevånare i "Skogsbrynet"
En bra bit på eftermiddagen kopplade vi på husvagnen på Forden och påbörjade resan norrut. Vid det här laget var alla sugna på att komma hem, även om vi haft en underbar semester. Vi gjorde dock ett snabbt stopp vid Mackmyra Whiskyby. Anders köpte en vattenkaraff med deras logga på.
Höga kusten bron
Så hade jag då en vecka kvar av min semester. Måndag och tisdag ösregnade det ute, men det var fortfarande riktigt varmt utomhus. Vi passade på att röja i förrådet och i lägenheten. Sedan kom solen fram igen och det kändes gott!! Jahapp, folks, detta var allt för den här gången. 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-08-14 22:19:07

oj så härliga bilder.Tack att vi fick följa din semester
kramar

Svar: Tack!! Och varsågod! :)
Pia

Postat av: Ylva

Publicerad 2013-08-18 12:52:55

Den byrån har jag också tittat på. Inte för att vi behöver en men för att den är så fin!

Svar: Visst är den!! Jag vill ju ha den till alla mina pysselsaker. Att få en himla bra ordning på allt då!! Men fyratusen drygt.. är lite för mycket pengar för in plånbok hahaha...
Pia

Postat av: Britt

Publicerad 2013-08-19 17:54:53

Åh, nu är det längesedan jag var i Västerås...älskade IKEA där och mycket annat också...bland annat den före detta Mannen :-)

Svar: Ja, det var fint där, men vi hastade igenom affären eftersom vi visste vad vi ville ha.. Kram!
Pia

Postat av: Elisabeth

Publicerad 2013-08-22 21:55:44

Men vad var det för lustig gärdsgård?!Den reagerade jag på så klart :-).

Svar: Eller hur! Ett gärdsgårdsstaket.. typ! ;)
Pia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

En 46-årig kvinna. Gift med Anders. Tvillingdöttrar på snart 20 år. Älskar böcker, att dansa, att fotografera, att "pyssla" med allt från scrapbooking till ståltråd.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela