pyssligapia.blogg.se

En blogg fylld av ord och bilder. Om familjen, om jobb och om allt däremellan.

Mariestad nästa...

Publicerad 2013-08-13 13:41:45 i Allmänt,

Lämnade ett aningens kyligt Umeå för att anlända till ett varmare Mariestad. Där fanns en stor del av Anders familj. Mamma, bröder, syster, systerdotter..
Vi bodde hos Jonas, Bettan, Kalle och Vilma. Egentligen hade vi tänkt åka vidare till bl a Göteborg, men när vi varit ett par dagar i Mariestad så kände vi att vi inte orkade bila mer innan det var dags att åka hemåt igen. Så många mil i bil satte sina spår och istället kom vi ned i någon form av semester-mode i Mariestad. Anders tog i och för sig en tripp till Arvika och "Gammelvala". Jag hade gärna gått på marknaden där, men orkade inte åka 34 mil t o r för det.
Min kära man
Ett par gånger hälsade vi på svärmor dit även Rickard kom. Träffade Catharina och Linnea med familj.
Här Linnea med senaste tillskottet, Wilja 
Och så en glad Lovelia
Och så en tur till vattnet och en lycklig Bella fick följa med.
Vi satt på balkongen till långt in på nätterna och tog långa sovmornar. Vissa kvällar kändes det som man var med i Hitchcock's Fåglarna! Kolla hustaket!
Vi åkte också ut till en gammal elcentral som numera tjänstgjorde som skatepark. Fantastisk grafitti på alla väggarn fick utgöra bakgrund när tjejerna fotade kusinerna. Här är dock några bilder som jag tog med iPhonen.
Vilma
Kalle
Jag rotade i Vilmas garderob och stylade henne. Är himla nöjd med nedanstående outfit! :)
Mor och dotter
Den här familjen.. Det gick banne mig inte att få dem att sitta stilla, vara tysta och se städade ut SAMTIDIGT! Men bilden blev ju så härlig ändå.. Gillar Rosa Pantern i bakgrunden, den minen säger väl allt! Haha!
Och så Bella förstås..
En annan dag åkte vi till en slussen i Norrkvarn. Det var en jättehärlig dag med sol och värme.
Dags för påfyllning av vatten
Och här seglar de vidare
Hela gänget på bron 
En eftermiddag gjorde vi stan och vi hittade jordens mysigaste café. 
Det var en engelsman som ägde det och han var då världens trevligaste caféägare. Och fikat var det inget fel på heller! :)
Pizza bakat på nanbröd, mums!
En annan kväll tittade vi förbi Bettans föräldrar i Hova. Bjöds på väldigt god hemgjord glass.
Jag var tvungen att fota deras jordkällare, den såg så mysig ut! :)
Å så den "lilla" vovven! ;)
Så var det då dags att lämna Mariestad för den här gången. Önskar så att de bodde närmare så vi kunde träffas oftare. Sista anhalt innan hemresan var till Ia och Micke i Gesala. To be continued...

Kommentarer

Postat av: Ylva

Publicerad 2013-08-13 20:33:14

Vad kul med den rörliga familjen. Hunden ser faktiskt ut att vara den som är mest still.

Svar: Ja, jag tror faktiskt att hunden skötte sig bäst! Hahaha.. Men det blev en himla bra bild av verkligheten! :)
Pia

Postat av: Kristina

Publicerad 2013-08-14 22:23:31

oj vad ni hunnit mycket .Förstår om man till slut är less på bilåkande. Kul emd usvagn Är två av mina vänner som skaffat det i sommar kram

Svar: Jo, kul med husvagn men det blev inte så mycket camping som vi räknat med.. Men några nätter har vi ju testat och det har funkat bra. Om tjejerna bara har hörselproppar i öronen, för de påstår att JAG snarkar! Det har JAG inte märkt av! ;)
Pia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

En 46-årig kvinna. Gift med Anders. Tvillingdöttrar på snart 20 år. Älskar böcker, att dansa, att fotografera, att "pyssla" med allt från scrapbooking till ståltråd.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela