pyssligapia.blogg.se

En blogg fylld av ord och bilder. Om familjen, om jobb och om allt däremellan.

Där försvann mars...

Publicerad 2013-04-04 20:25:47 i Allmänt,

Alltså.. inte vet jag vad ni tycker, men själv tycker jag att dagarna går med en rasande fart! JAG HINNER INTE MED JU!!! 
 
Påsken firades i byn med mamma. Den sedvanliga skidtävlingen fick köras utan mig i år! :) Och det gjorde de med bravur.
Nästa år ska jag vara med, det lovar jag! ;)
Det var strålande väder hela påskhelgen. Har ju förstått att det varit så i hela landet! Jag och mamma var ute på vår sedvanliga påskpromenad längs skoterleden nere på myren. Jag var glad att det ändå var minusgrader på nätterna, för det betydde kalla och hårda skoterspår.
 
Undra vem som bor där?! ;)
The lonely tree! Solen och månen på samma bild!
Tyvärr hann jag inte träffa alla jag ville, flera av dem jobbade långskift! :( Och dagarna gick, som sagt, rysligt fort :( Men jag får ta igen det till sommaren!
Passade på att plocka hem lite näver från mamma också. Jag har ingen riktig plan för vad jag ska göra med det, men... alltid kommer jag på något!
På tal om pyssel så fick jag en hel kartong med jeans av en vänlig själ på FB-sidan "bortskänkes". Nu har jag tillräckligt för att kunna få ihop några väskor, liknande denna.
Jag har på samma sida också skrivit om att jag önskar ta emot smycken, hela eller trasiga spelar ingen roll. Ska använda dem till ett projekt för att få ihop pengar till våra tjejer i Tanzania, till deras skolgång. Det känns så bra att kunna hjälpa till för en utbildning är ju A och O! Att vi dessutom vet att alla våra pengar går direkt till flickorna, utan några mellanhänder, är ju också en fördel! Om det är någon som skulle vilja vara med och stödja våra tjejer, antingen som månadsgivare eller med ett litet bidrag, skicka ett mejl till mig: [email protected].
 
 

Kommentarer

Postat av: Kristina

Publicerad 2013-04-04 23:01:20

vilka ljuvliga bilder.Är såna som gör att vintern är uthärdlig o väcker min saknad efter skidåkning.
Mars gick dubbelst så fort somdet brukar. ha det gott o tack för alla tankar. kram

Svar: Tack!!! Ja sådana bilder är härliga.. Inte som den jag tog i morse när jag klev upp!! :( Jag avskyr aprilväder när det innebär 1 dm nysnö på backen! Grrr.. Samma visa varje år! :( Hoppas du känner dig bättre i nacken nu. Kram!
Pia

Postat av: Mia

Publicerad 2013-04-05 00:37:24

Mysigt väder, härliga bilder :)
Kramar..

Svar: Tack!!! Kram på dig med!
Pia

Postat av: Mia

Publicerad 2013-04-05 22:04:10

Visst går dagarna alldeles för fort så här års... november går fort, men inte alls så här snabbt... Eller, om sanningen ska fram, mig gör det inget om november går fort. Men så här års vill jag vara litet av tjuren Ferdinand... hinna lukta på blommorna!

PS! Jag är inte alls avundsjuk på din snö även om snö är vackert att titta på!

Svar: Eller hur? Varför känns det som om vissa månader segar sig fram och andra försvinner i ett huj?? Jag gillar ju vintern, men nu vill jag ha barmark och musöron i björkarna.. Då vill man inte vakna till en dm snö, som idag! :( Typiskt aprilväder, det slipper man aldrig undan!
Pia

Postat av: Maria

Publicerad 2013-04-06 19:26:15

Tack det var snällt. Kan bero på att jag aldrig har lyckats bli speciellt grå hur mycket både jag och andra har försökt få mig sån =)
Kram

Svar: Det är bra det, Maria!!! :)
Pia

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-04-06 20:18:27

Vilka underbara vinterbilder! Den med solen och månen är helt fantastisk! Visst, jag längtar efter vår, men snö och vinter är också en favorit. Dessutom mår jag egentligen bättre på vintern. Ingen allergi, ingen astma.

Vilken bra sida, "bortskänkes", den måste jag kolla in. :)

Kram

Svar: Tack!!! Ja, visst var den läcker den med både sol och måne på. Det såg jag faktiskt först efter att jag lagt ut bilden på Instagram/FB!! Jag älskar vinter och höst, tycker naturen är vackrast då. Men en fin sommar säger man ju inte nej till förstås! :)
Pia

Postat av: Hörni

Publicerad 2013-04-06 20:19:30

Oj då, jag blev anonym. :D

Svar: :)
Pia

Postat av: Anna Huang

Publicerad 2013-04-11 15:32:22

Mormor! saknar henne!

Svar: Ska hälsa henne det!!! Kram!!!
Pia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

En 46-årig kvinna. Gift med Anders. Tvillingdöttrar på snart 20 år. Älskar böcker, att dansa, att fotografera, att "pyssla" med allt från scrapbooking till ståltråd.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela